Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för svar! US1171 är riktigt snygg i mitt tycke, men 3.5mm tjock precis som original. Hade varit schysst med något tunnare.Om du letar efter original (dyrt):
modern 1171/633 nackdelen skulle jag säga är 633 ändlänkarna.
Billigare men robust: uncle seiko 1450 eller 1171.
1450 är bättre än 1171 i mitt tycke.
Fostner skulle jag säga är någonstans i mitten prismässigt och kan i vissa fall ha fler ”funktioner” såsom stretch i länken.
Nya länken ser helt perfekt ut, har inte provat den på men älskar hur det smalnar av mot spännet. Men för det priset säljer jag nog hellre min .005 och lägger till lite för en .001 iställetKan du leva med att passformen på ändlänkarna inte är helt 100% så kanske länken till nya speedyn kan vara något? Jag tycker den blev kanon på min .005 och är mycket nöjd, priset är inte så roligt dock.
Bra genomgång av @Saltkråkan : Här
Uncle Seiko's 1450 kanske kan vara något också, lite rasslig men riktigt skön enligt mig
Några andra länkar har jag tyvärr inte provat än
Den är kanon! Ja det kan jag förstå min kommer jag aldrig att sälja så då fick det bli en lös länk iställetNya länken ser helt perfekt ut, har inte provat den på men älskar hur det smalnar av mot spännet. Men för det priset säljer jag nog hellre min .005 och lägger till lite för en .001 istället
Tack!
Har inte provat US flatlink men kan säga att Forstner har mycket hög kvalitet på både länk och ändstycken. Gäller Flatlink, har ej testat 1171 och 1450 från US men de är säkert välgjorda. Ändstyckena till Flatlink bör matcha fabrikaten emellan men inte till 1171 och 633 matchar inte Flatlink. Se tabellen längre tillbaka i trådenOm du letar efter original (dyrt):
modern 1171/633 nackdelen skulle jag säga är 633 ändlänkarna.
Billigare men robust: uncle seiko 1450 eller 1171.
1450 är bättre än 1171 i mitt tycke.
Fostner skulle jag säga är någonstans i mitten prismässigt och kan i vissa fall ha fler ”funktioner” såsom stretch i länken.
Tänk att komma in till uris...Trevlig farttisdag KS! Inte så stylish som @Tuktukmen kaffe är alltid trevligt om man undviker att plurra Speedyn
Gilt anyone?Tänk att komma in till uris...
-Men vad har denna stackars tavla råkat ut för???
-Ehhmm, råkade kaffepatinera den...
Vad var det som gick fel?Var idag och testade nya Speedyn, både hesalit och safir. Wow vilken förbättring med nya länken, fantastiskt skön! Blev riktigt jäkla sugen på en safir Var med tunga steg som jag lämnade butiken tomhänt…
Ingenting egentligen, var mest inne för att testa och se den live. Om jag ska köpa en sådan lär det behöva säljas av någon klocka först. Men efter det här så blev jag RIKTIGT sugen på en. Annars om pengarna fanns hade jag slagit till på en gång, helt klart!Vad var det som gick fel?
Snyggt Nato! Varifrån kommer det??Ha en skön snabbtisdag, speedyvänner