Rymdhamstern
Silver
Semester, gin o'clock och tisdag. Funkar
May the speed be with you!
May the speed be with you!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha schysst! Kanske vinner med mina ”repor” på armarna och ”ding” (spricka) i ögonbrynetMin clasp klarade sig bättre än din, men dingsen i min handflata slår dina.
Redo för slakt!Snabb och varm tisdag!
Det är säkert rimligt men jag skulle aldrig sälja min FOIS för det priset.Fick inget svar i värde tråden så tänker att jag istället vänder mig till de vassaste på Speedy.
Går i tankar att sälja min Omega Fois enligt nedan:
Fullset från 2018.
Utöver orginalläder så har jag en original 1125-länk från Omega med tillhörande 617 ändlänkar, samt ca 8 läder/mocka band.
Allt är i fint skick men med hairlines på polerade bandhorn samt claspen på länken.
Ingen uppmätt gångavvikelse, tidshållning men inget som jag stört mig på.
Är det rimligt att lägga ut för 40k eller är jag ute och cyklar med pris upp/ner?
Grattis till den!
105.012-65 med 1506/16 till vänster och 105.012-66 CB med icke-vintage 1171/633 till höger -66 har förutom icke korrekt länk inte heller en flat-foot krona Så om någon här i tråden har någon/några av följande saker så är ni mer än välkomna att kontakta mig
- flat foot krona till Speedmaster
- 1506 länk med 16 ändlänkar
- 1039 länk med 516 ändlänkar
Ok, -66 har inte korrekt länk eller krona men CB caset är det absolut inget fel på
TackGrattis till den!
Riktigt fina , nya för dig? Vi vill se boettlocken med
105.012-65 med 1506/16 till vänster och 105.012-66 CB med icke-vintage 1171/633 till höger -66 har förutom icke korrekt länk inte heller en flat-foot krona Så om någon här i tråden har någon/några av följande saker så är ni mer än välkomna att kontakta mig
- flat foot krona till Speedmaster
- 1506 länk med 16 ändlänkar
- 1039 länk med 516 ändlänkar
Ok, -66 har inte korrekt länk eller krona men CB caset är det absolut inget fel på
105.012-65 har jag haft sen 2017, 105.012-66 knep jag igår. Håller på att smälla av i värmen så bilder på boettlocken kommer imorgonRiktigt fina , nya för dig? Vi vill se boettlocken med
Vad är det för röda små prickar på tavlan? Aldrig märkt förut .Speedytuesday!
Vad är det för röda små prickar på tavlan? Aldrig märkt förut .
Haha ja nu ser jag att det är på caset också… här satt jag och tänkte att ”fan va coolt, har dom lagt in punkterna för olika månlandningar relaterat till varandra på tavlan eller är det nått annat easter egg”Färgstänk efter det jag målat husfasad !
Tycker FOIS är lite svår att värdera just nu. I och med att den inte tillverkas längre och det inte finns så mycket prisvärda alternativ om man vill köpa nytt med samma boettform så känns det som att modellen har goda framtidsutsikter. 40 k låter ganska lågt om du frågar mig, men jag är inte helt opartisk Såldes ju en iFick inget svar i värde tråden så tänker att jag istället vänder mig till de vassaste på Speedy.
Går i tankar att sälja min Omega Fois enligt nedan:
Fullset från 2018.
Utöver orginalläder så har jag en original 1125-länk från Omega med tillhörande 617 ändlänkar, samt ca 8 läder/mocka band.
Allt är i fint skick men med hairlines på polerade bandhorn samt claspen på länken.
Ingen uppmätt gångavvikelse, tidshållning men inget som jag stört mig på.
Är det rimligt att lägga ut för 40k eller är jag ute och cyklar med pris upp/ner?
Ok, här kommer bilder på boettlocket till 105.012-66. Öppnade upp klockan för att kolla att allt var ok, vilket det varRiktigt fina , nya för dig? Vi vill se boettlocken med
Hittade även gamla bilder på caseback till min 105.012-65. Även den köpt på auktion och kom också med ett icke-vintage 1171/633. Den länken har jag ersatt med en korrekt 1506/16 som plockades från en 105.012-65 som jag köpte några månader senare (behöll länken och sålde klockan)Ok, här kommer bilder på boettlocket till 105.012-66. Öppnade upp klockan för att kolla att allt var ok, vilket det var
Underbar tavla!Godmorgon snabba lördag
Vilken ref har den där?Godmorgon snabba lördag
Det är en 3573.50 ”saphire sandwich” som fått en Apollo jubileums tavla och visare.Vilken ref har den där?
Tackar, riktigt finDet är en 3573.50 ”saphire sandwich” som fått en Apollo jubileums tavla och visare.