• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

I väntan på korrekt länk som förhoppningsvis kommer redan på måndag 🤗 Känns bättre med läder än 1171/633, inget fel på 1171/633 men då den inte är korrekt för referensen så går den bort…
4C55D1FE-4BAD-4E51-B2A2-BB1449226D34.jpeg
Fin klocka du har hittat! Vad är det som gör att man är sugen på två 105.012?
 
Fin klocka du har hittat! Vad är det som gör att man är sugen på två 105.012?
En 105.012-66 med CB case är ju lite annorlunda än de 105.012-* och 145.012-* som har HF case. Sen så är ju bezel på den här rackaren i princip helt perfekt, förutom ett NOS som var ute på OF så är det här det absolut bästa DON jag någonsin sett. Tyckte dessutom att priset blev hyggligt, korrekt länk på ingående och diskussion med säljare av FF krona pågår
 
En 105.012-66 med CB case är ju lite annorlunda än de 105.012-* och 145.012-* som har HF case. Sen så är ju bezel på den här rackaren i princip helt perfekt, förutom ett NOS som var ute på OF så är det här det absolut bästa DON jag någonsin sett. Tyckte dessutom att priset blev hyggligt, korrekt länk på ingående och diskussion med säljare av FF krona pågår
Jaha vad kul! Den ser riktigt bra ut, alltså tolkar jag det som en keeper 😍
 
Jaha vad kul! Den ser riktigt bra ut, alltså tolkar jag det som en keeper 😍
Tja, min 145.012-67 var tänkt som en keeper en gång i tiden men så dök ju annat upp 😉 Så jag har slutat fundera i banor om keeper, man vet aldrig vad framtiden har i sitt sköte 🤗 Men jag köpte inte med tanke på att flippa den i närtid så den lär stanna hos mig ett bra tag 😃
 
Tja, min 145.012-67 var tänkt som en keeper en gång i tiden men så dök ju annat upp 😉 Så jag har slutat fundera i banor om keeper, man vet aldrig vad framtiden har i sitt sköte 🤗 Men jag köpte inte med tanke på att flippa den i närtid så den lär stanna hos mig ett bra tag 😃
Hehe den charmören skulle du inte släppt 🥰 det är en riktig keeper! Njut nu av din fina klocka! Och ser fram emot trevliga bilder framöver!
 
En 105.012-66 med CB case är ju lite annorlunda än de 105.012-* och 145.012-* som har HF case. Sen så är ju bezel på den här rackaren i princip helt perfekt, förutom ett NOS som var ute på OF så är det här det absolut bästa DON jag någonsin sett. Tyckte dessutom att priset blev hyggligt, korrekt länk på ingående och diskussion med säljare av FF krona pågår
Den ser verkligen ut att vara i bra skick, spec perfekt DON.👍
 
Ok, här kommer bilder på boettlocket till 105.012-66. Öppnade upp klockan för att kolla att allt var ok, vilket det var :)
P7161566.jpeg

P7161564.jpeg

P7161563.jpeg

Hittade även gamla bilder på caseback till min 105.012-65. Även den köpt på auktion och kom också med ett icke-vintage 1171/633. Den länken har jag ersatt med en korrekt 1506/16 som plockades från en 105.012-65 som jag köpte några månader senare (behöll länken och sålde klockan)
FEC8E8EE-A6AD-4E3F-A3E6-A56A10E88F1F.jpeg

6D9DB9B7-5066-4063-8699-C65A4564E4D6.jpeg

Så, @105.012 , är bilderna på klockornas baksida de du ville se?
Japp precis, tack. En fin bonus med insida också 👍. -66 an ser riktigt skarp ut (65 är bra den också). Hade varit kul att jämföra min -66 HF mot din -66 CB när vi väl ses;)
 
Japp precis, tack. En fin bonus med insida också 👍. -66 an ser riktigt skarp ut (65 är bra den också). Hade varit kul att jämföra min -66 HF mot din -66 CB när vi väl ses;)
Tack för dina vänliga ord om mina klockor 🙏🏻 Klart vi får styra upp någon form av Speedy GTG framåt hösten när Corona-skiten börjar släppa sitt grepp om Sverige. Förutom att klämma på din -66 så klämmer jag mer än gärna på din fina 2998-3 😁
 
Någon som vet en bra guide på hur man justerar länken på 1039? Skulle behöva ta bort några delar osv.
Hittade den här på OF när jag var i samma sits som du nu är i:
 
Hittade den här på OF när jag var i samma sits som du nu är i:
Tack snällt! Hittade tillslut källan till tråden.

 
Hittade den här på OF när jag var i samma sits som du nu är i:

Tack snällt! Hittade tillslut källan till tråden.

Nu är det klart! Man kan lugnt säga att det inte var enkelt. Och nu tog jag bara bort två stycken som är närmast låset…. Tålamod och klassisk musik var nyckeln till framgång
 
Nu är det klart! Man kan lugnt säga att det inte var enkelt. Och nu tog jag bara bort två stycken som är närmast låset…. Tålamod och klassisk musik var nyckeln till framgång
Ja, det är verkligen ett pillrigt jobb med gamla Omega flat-links, men de är ju så härliga 🤗 Du lär få minst 1000 spänn styck för länkbitarna om du mot förmodan skulle vilja sälja dem 😁
 
Ojdå, såg bara den fina katten från början (säger väl allt om mig antar jag 😻) 😳 Nu ska vi se, det är väl enbart länken längst ned som är en 1039? Den näst längs ned verkar ha åtminstone 2 flat-link bitar men resterande bitar ser inte ut att vara flat-link bitar, eller?
Helt rätt! 1039 längst ner, Forstner har stretchlänkar men tyvärr bara två. Med ett 1039-spänne ser den rätt riktig ut och fungerar utmärkt. Ny dock bytt åter till 1039.

image.jpg
A94F3D73-F6C4-4E51-8731-94F598F9625C.jpeg
 
Ja, det är verkligen ett pillrigt jobb med gamla Omega flat-links, men de är ju så härliga 🤗 Du lär få minst 1000 spänn styck för länkbitarna om du mot förmodan skulle vilja sälja dem 😁
Hehe förhoppningsvis behöver jag inte göra om detta. Man kan aldrig ha för många länkbitar, kanske dyker upp en trevlig speedy vintage som får umgås med en lillebror ;)
 
Tillbaka
Topp