Vad är det för band?Tack! Väldigt förtjust i bandet. Riktigt nice på Speedyn och känns som bra kvalitet också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det för band?Tack! Väldigt förtjust i bandet. Riktigt nice på Speedyn och känns som bra kvalitet också.
Vafan är det här? Dom landade alltså inte förns den 21:a? Jag säger och det. Isåfall fy skäms Omega. Då blir det väl till och sälja iväg den då.
Haha, dom landade 20/7 men gick inte på månen förens 21/7 vad jag har förstått det som, inga fel på din klocka. Jädrigt fin om inte annat!Vafan är det här? Dom landade alltså inte förns den 21:a? Jag säger och det. Isåfall fy skäms Omega. Då blir det väl till och sälja iväg den då.
Aha okej. Blev en smula blöt i ögat där för en stund.Haha, dom landade 20/7 men gick inte på månen förens 21/7 vad jag har förstått det som, inga fel på din klocka. Jädrigt fin om inte annat!
Från Artem StrapsVad är det för band?
Tack! Hittade den, men går den verkligen bara att beställa från Australien? Den verkar passa väldigt bra med speedyn!Från Artem Straps
Ja, tyvärr verkar det inte bättre. Kanske finns någon med liknande kvalitet i Europa men har inte letat så noga. Jag är supernöjd med detta och köpte även till deras viklås vilket blev grymt bra!Tack! Hittade den, men går den verkligen bara att beställa från Australien? Den verkar passa väldigt bra med speedyn!
Bra fråga! Men med tanke på månpromenaden den 21/7 kanske Omega.s info.-mail har rätt?
Sen är det också en frågan om vilken tidzon man förhåller sig till. Är man tex i USA så gick dem på månen den 20e medans i Europa den 21eHaha, dom landade 20/7 men gick inte på månen förens 21/7 vad jag har förstått det som, inga fel på din klocka. Jädrigt fin om inte annat!
Ännu en bild, från Omegas instagram:Jeff hade mycket riktigt en Speedy på armen, men inte sin gamla.
Watch Spotting: Custom Omega Speedmasters Head To Space On The Wrists of Barrier-Breaking Space-Travel Pioneer Wally Funk And Jeff Bezos
The Speedies were velcroed to the custom flight suits for a historic ten minutes.www.hodinkee.com
Det är sant. Man brukar dock använda UTC i rymden av naturliga skäl. Då landade man den 20 juli 20:17 UTC och Armstrong började traska runt den 21 juli 02:56 UTC. Buzz kom ner med sin Speedy 19 minuter senare.Sen är det också en frågan om vilken tidzon man förhåller sig till. Är man tex i USA så gick dem på månen den 20e medans i Europa den 21e
Speciell version uppenbarligen, med inskriptionen 'Flight qualified for two minutes just a little bit in space' ...Ännu en bild, från Omegas instagram:
Däremot har det mottagits lite olika:
Punkterna tänkte jag faktiskt inte på men de är större vad jag kan se. Det är just avsaknaden av serif på 3 i 130 och 300 jag la märke till, originalet har även serif på andra siffror, t.ex. 1 men även andra. Så man behöver vara påläst för att kunna se vad som är äkta DON och vad som är aftermarket…Olika stora dots, en för stor och för nära vid 70. Ingen serif på 3 i 300 och 130 ?
Det där blev ju riktigt bra, grymt!1039/516 på plats, så nöjd med både klockan och länken, väntar nu på FF kronan som säljaren skickade igår (från USA så det lär ta ett tag innan den kommer fram och sen så ska ju Farfars klocka ha tid att montera den också…)
Länken är lite för lång så jag behöver göra samma sak som @jappdapi gjort och som han beskriver i tidigare poster i tråden
Tack, ja, jag är mycket nöjd med både klocka och länkDet där blev ju riktigt bra, grymt!
Glöm inte att tålamod och klassisk musik är nyckeln till framgång
Storleken på siffrorna är mindre på denna med. Jag skulle kört på ny service don eller hitta en tidsenlig don.Punkterna tänkte jag faktiskt inte på men de är större vad jag kan se. Det är just avsaknaden av serif på 3 i 130 och 300 jag la märke till, originalet har även serif på andra siffror, t.ex. 1 men även andra. Så man behöver vara påläst för att kunna se vad som är äkta DON och vad som är aftermarket…
Fel tråd.Ny klocka. Tillhörde min Farfar som gick bort i början av året. Detta betyder otroligt mycket för mig.
Mitt fel! Ursäkta!Fel tråd.
Beklagar sorgen.
Fin, kan vi få se på boettlocket också, SW är cooltFör evig keeper. Årsklocka (1973) & straight writing.
Bra byte!Sålde min SMPc och köpte denna istället. Än så länge mycket nöjd med mitt byte.
Fin, kan vi få se på boettlocket också, SW är coolt