• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Behöver lite hjälp av Speedy-proffsen här i tråden. Har (förhoppningsvis) en Speedy MK II på väg in. Den är från 1969 och har därmed 1159/154 länk, tyvärr alldles för kort för mina handleder. Verkar vara riktigt svårt att få tag på länkbitar till 1159, men någon av er kanske har bättre koll? Vart ska man leta isåfall?

Eller går det rentav att sätta dit en länkbit från någon annan länk som matchar?
Jag har en 1162 med 173 ändlänkar om du är sugen ;)

Dagens
9627AA1A-56B9-42AE-A2D9-2F52E9A090EC.jpeg

-Tack @-RI- , den är jätte fin på dig också ☺️👌🏼

Det har fötts en idé i mitt huvud om att ge mig på jakt efter en Explorer 36 🔍 Jag har inte rett ut mina tankar om vad jag vill ännu🤔

Men behåller du din då behåller jag min😀
Explorer 36an är trevlig, vilken du än väljer så blir du nog nöjd. Jag har haft ett par Explorer, både 36, 39 och 42 men föredrar just nu Speedmaster. Rolex gör bra klockor men personligen är jag ganska klar med det märket för tillfället. Testa på du, det är så man hittar hem så att säga :)

Behöver lite hjälp av Speedy-proffsen här i tråden. Har (förhoppningsvis) en Speedy MK II på väg in. Den är från 1969 och har därmed 1159/154 länk, tyvärr alldles för kort för mina handleder. Verkar vara riktigt svårt att få tag på länkbitar till 1159, men någon av er kanske har bättre koll? Vart ska man leta isåfall?

Eller går det rentav att sätta dit en länkbit från någon annan länk som matchar?
Ta en titt här, de brukar ha det mesta

Det här var saftigt. Lägg på köparprovisionen också.

Klubbades idag.

Sådär, speedmaster, 1171 länk med 633 ändlänkar samt polywatch beställt. Tar polywatch bort det mesta eller bara små repor? Ändlänkarna var nedslipade (har suttit på en vintage speedmaster) men var ändå strax över 20mm. Tänker att man kan fixa det själv med en vanlig fil bara? Sjukt taggad på att få börja delta i den snabba tråden! :cool:

Sådär, speedmaster, 1171 länk med 633 ändlänkar samt polywatch beställt. Tar polywatch bort det mesta eller bara små repor? Ändlänkarna var nedslipade (har suttit på en vintage speedmaster) men var ändå strax över 20mm. Tänker att man kan fixa det själv med en vanlig fil bara? Sjukt taggad på att få börja delta i den snabba tråden! :cool:
Grattis! Polywatch tar bort relativt djupa repor. Man får dock gnugga ett tag.
Yes, vanlig metallfil funkar alldeles utmärkt.

Tillbaka
Topp