• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Sådär, speedmaster, 1171 länk med 633 ändlänkar samt polywatch beställt. Tar polywatch bort det mesta eller bara små repor? Ändlänkarna var nedslipade (har suttit på en vintage speedmaster) men var ändå strax över 20mm. Tänker att man kan fixa det själv med en vanlig fil bara? Sjukt taggad på att få börja delta i den snabba tråden! :cool:
Grymt! Stort grattis! 😃

Sådär, speedmaster, 1171 länk med 633 ändlänkar samt polywatch beställt. Tar polywatch bort det mesta eller bara små repor? Ändlänkarna var nedslipade (har suttit på en vintage speedmaster) men var ändå strax över 20mm. Tänker att man kan fixa det själv med en vanlig fil bara? Sjukt taggad på att få börja delta i den snabba tråden! :cool:
Sök på youtube. Finns bra videos på hur djupa repor man kan få bort samt tillvägagångssätt.

Om du pratar plexi, så tar det bort repor..

Tisdagarna har känts så långsamma tidigare. Nu får jag äntligen vara med om en riktigt snabb! 🚀

20210810_064800.jpg

Happy Speedy Tuesday på er alla I tråden :)

Som jag redan berättat så fick jag ganska så nyligen tag på en mycket fin 105.012-66 med CB case. Tyvärr så kom den med 1171/633 länk och service krona:
IMG_1141.jpeg

Fick dock väldigt snabbt tag på en 1039/516 länk (som sitter på nu) i mycket bra skick, tack för tipset @steffe, mycket uppskattat 🤗
IMG_1126.jpeg

IMG_1138.jpeg

IMG_1139.jpeg

IMG_1129.jpeg

Sålde 1171/633 länken och pengarna jag fick för den räckte precis till den här:
IMG_1130.jpeg
IMG_1131.jpeg
IMG_1132.jpeg

Som synes en helt korrekt flat foot krona till 321-Speedys, ska låta min urmakare montera den nästa vecka. Så nu har jag en Speedy som jag är oerhört nöjd med 🤗

Tillbaka
Topp