Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror du kommer att ångra om du säljer den där-Nytändning?
-Kanske!
![]()
Tror du kommer att ångra om du säljer den där!
Explorer 36 är ingenting i jämförelse med Speedyn-Tack @-RI- , den är jätte fin på dig också
Det har fötts en idé i mitt huvud om att ge mig på jakt efter en Explorer 36Jag har inte rett ut mina tankar om vad jag vill ännu
Men behåller du din då behåller jag min![]()
(ägt båda)Explorer 36an är trevlig, vilken du än väljer så blir du nog nöjd. Jag har haft ett par Explorer, både 36, 39 och 42 men föredrar just nu Speedmaster. Rolex gör bra klockor men personligen är jag ganska klar med det märket för tillfället. Testa på du, det är så man hittar hem så att säga-Tack @-RI- , den är jätte fin på dig också
Det har fötts en idé i mitt huvud om att ge mig på jakt efter en Explorer 36Jag har inte rett ut mina tankar om vad jag vill ännu
Jag tycker tankarna är bra: Speedy & Explorer är en riktigt vass duo-Tack @-RI- , den är jätte fin på dig också
Som jag skrev tidigare - Speedy och Explorer är ju en fantastisk duo-Tack @-RI- , den är jätte fin på dig också
- Eller inte
Jo, titta! Den hänger kvar här med mig fortfarande- Eller inte![]()
SnyggtDå satt ett us1450 på speedyn. Diggar det helt klart, klockan bärs mindre, lätt rasslig och ett steg upp från us1035 flatlinken jag hade tidigare. Mer tyngd och kvalité känsla. De solida ändlänkar var en dröm att montera jämfört ihåliga på den andra. Orginal lär inte åka på igen långt framöver
![]()
![]()
![]()
Ser bra ut!Då satt ett us1450 på speedyn. Diggar det helt klart, klockan bärs mindre, lätt rasslig och ett steg upp från us1035 flatlinken jag hade tidigare. Mer tyngd och kvalité känsla. De solida ändlänkar var en dröm att montera jämfört ihåliga på den andra. Orginal lär inte åka på igen långt framöver
![]()
![]()
![]()
Tackar tackar! Nu älskar jag speedyn ännu mer med denna länkSer bra ut!
- Idag jaJo, titta! Den hänger kvar här med mig fortfarande
![]()
Ta en titt här, de brukar ha det mestaBehöver lite hjälp av Speedy-proffsen här i tråden. Har (förhoppningsvis) en Speedy MK II på väg in. Den är från 1969 och har därmed 1159/154 länk, tyvärr alldles för kort för mina handleder. Verkar vara riktigt svårt att få tag på länkbitar till 1159, men någon av er kanske har bättre koll? Vart ska man leta isåfall?
Eller går det rentav att sätta dit en länkbit från någon annan länk som matchar?
Grattis! Polywatch tar bort relativt djupa repor. Man får dock gnugga ett tag.Sådär, speedmaster, 1171 länk med 633 ändlänkar samt polywatch beställt. Tar polywatch bort det mesta eller bara små repor? Ändlänkarna var nedslipade (har suttit på en vintage speedmaster) men var ändå strax över 20mm. Tänker att man kan fixa det själv med en vanlig fil bara? Sjukt taggad på att få börja delta i den snabba tråden!![]()
Grymt! Stort grattis!Sådär, speedmaster, 1171 länk med 633 ändlänkar samt polywatch beställt. Tar polywatch bort det mesta eller bara små repor? Ändlänkarna var nedslipade (har suttit på en vintage speedmaster) men var ändå strax över 20mm. Tänker att man kan fixa det själv med en vanlig fil bara? Sjukt taggad på att få börja delta i den snabba tråden!![]()