• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Snygga band 👍 - varifrån ?😜
Tack! Det nya övre är från Geckota men köpt här på KS och det andra gamla är från Hirsch om jag minns rätt. Här är det nya monterat.

Det som sitter på Cityn är ett grisläder från @grodslukarenx.

2021_0901_20354600-01.jpeg

Herregud vad trött jag blir. Jävla trådjävel. Hade ju tänkt skippa speedy ett tag men nu sitter man här och fluktar.

Lägger in bilder på mina senaste 6(!) och går och drar något gammalt över mig.

03673B92-C2D6-460D-B799-2711E380C5F5.jpeg
7C664EC0-FE4E-4A0F-9624-A41741668B99.jpeg
600CC377-1683-42BE-B1FB-855E3B137B9D.jpeg
23A00731-C577-46FF-9323-17EB356E322D.jpeg
A74F602F-7991-4E7E-B286-7000EDF2CD7F.jpeg
0265682D-2E8D-4B9C-8F85-C9211856E981.jpeg
Speedmastern är ju en klocka som inte går att leva med men inte heller utan. Köp en annan Speedy-modell är mitt tips, den vanliga som finns på varenda handled, är ju inte skitkul i längden.

Speedmastern är ju en klocka som inte går att leva med men inte heller utan. Köp en annan Speedy-modell är mitt tips, den vanliga som finns på varenda handled, är ju inte skitkul i längden.
Kanske inte är den roligaste, men finns det någon annan klocka som lika ofta säljs för att sedan köpas in igen? Gjorde missen själv att sälja min och insåg att den måste tillbaka.
image.jpg

Kanske inte är den roligaste, men finns det någon annan klocka som lika ofta säljs för att sedan köpas in igen? Gjorde missen själv att sälja min och insåg att den måste tillbaka.
image.jpg
Man borde ju alltid ha en Speedy i sin låda. Förespråkar att man gömmer undan den istället för att sälja när man tröttnar. Sen plockar man fram den igen när suget börjar komma.

Talar av erfarenhet. Har alltid minst en Speedy i min ägo sen några år.

Precis så blev det för mig. Hade först 005. och tröttnade ganska snabbt och sålde. Ville strax efter köpa en likadan men drog mig tillbaka då jag såg allt fler köpa och sälja samma klocka. Efter att jag hade läst något inlägg om vintage så fastnade jag. Blev ett vintage-köp och kan lugnt säga att det är en keeper. Varje gång den tittar fram så blir man kär på nytt.

Precis så. Men det är väl också precis det som gör att den ryker fort. För mig har den blivit istället för likviditet - jag vet att den är relativt lättsåld när något annat dyker upp och jag behöver lite extra slantar. Samtidigt vet jag att det är lätt att hitta en ny Speedmaster när jag vill in igen.

Men kanske är det dags för min första safirvariant. Retsamt att de fått för sig att blinga till länken på den nya bara

"Firar" tre månader med denna imorgon, lång tid för att vara mig. Har haft svackor, fått för mig att sälja men med facit i hand vet jag att det inte dröjer lång tid innan suget kommer igen. Lika bra att behålla, fantastisk klocka.

@carlm, klart du ska ha en Speedmaster igen! ;)
20210902_150036.jpg

20210830_124115.jpg

Gamla 005 och 006 hade båda polerade länkar, så det är ju inte något nytt, eller missförstod jag vad du menade? :)

Nej det var nog jag som var otydlig, till mina gamla (.005) använde jag sammanlagt länken i en timme spritt över flera års ägande men när de väl gjorde en ny länk som jag gillar så tycker jag den helborstade är mycket, mycket bättre 😊

Det betyder alltså att jag varit utan i tre månader också då 😊

Det kanske är lagom, så har jag ju varit utan ett tag…

"Firar" tre månader med denna imorgon, lång tid för att vara mig. Har haft svackor, fått för mig att sälja men med facit i hand vet jag att det inte dröjer lång tid innan suget kommer igen. Lika bra att behålla, fantastisk klocka.

@carlm, klart du ska ha en Speedmaster igen! ;)
20210902_150036.jpg

20210830_124115.jpg

Nej det var nog jag som var otydlig, till mina gamla (.005) använde jag sammanlagt länken i en timme spritt över flera års ägande men när de väl gjorde en ny länk som jag gillar så tycker jag den helborstade är mycket, mycket bättre 😊
Håller med att den borstade länken är bättre. Tycker annars nya safiren är trevlig, mjölkringen verkar vara mindre tydlig än på 006 och så applicerad logga :)

Testade Polywatch på min Speedmaster med mycket bra resultat, hur ofta använder ni Polywatch?
Finns det någon nackdel med att använda Polywatch regelbundet?

Testade Polywatch på min Speedmaster med mycket bra resultat, hur ofta använder ni Polywatch?
Finns det någon nackdel med att använda Polywatch regelbundet?
Jag har använt en gång på en klocka uttagen i april om jag minns rätt. Men nackdel... tja tjockleken lär inte ändras mer än att det knappt kommer gå att mäta.
Men det som kan hända är att du lyckas skapa en annan form på glaset med fasetter som uppstått av att du inte gjort det helt jämnt.
Speciellt om det inte är bara mycket ytliga repor som ska bort. Är det djupare så krävs mer jobb och ju mer jobb, desto mindre lär ytan bli som du orkar hantera, och desto större blir risken för fasetter. Sen om du ser dem eller ej, beror på hur noga du studerar resultatet.

Men utöver det lär inget mer hända.

Tillbaka
Topp