• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Finns inne på Franks ur!

IMG_20210904_132645.jpg

Ja, fois kollar jag efter med jämna mellanrum. Hade den haft visare likt en pro så hade valet varit enkelt!

Hade varit kul att veta om det funkar med pro visare på den. Alltså såna som sitter på cal321 Speedys med dropformad kronosekund

Finns några galningar som har moddat dem rätt hårt, där bland annat visarna är utbytta.
Har läst på omega forums tidigare att visarna från PRO passar fois.

Här t.ex.

Var inne på Franks Ur i veckan och då fanns den inte på länk men det var nog bara tillfälligt. Jag frågade vad den kostar och då frågade hon hur mycket jag vill betala. Lite roligt! 😄
Roger är ju underbar med sina priser. Riktigt trevlig säljare utifrån mina besök. Bara att nämna klocksnack så rycker en hel del procent 😎👌😁

Hesalit på länk är lite försenad i leveranser och saknas i skylten på en hel del ställen. Men har fått info direkt från Omega rep att de absolut inte har för avsikt att montrarna ska stå tomma och att detta bara är lite baksmälla från förra årets produktionsstopp. Alltså, möjligen lite tomt nu men kommer finnas snart igen 👍

Är det stor efterfrågan på nya speedyn 3861 eller finns den för det mesta i lager?

Jag tror det hade varit snyggt. För mig kunde den nog haft vilka vita visare som helst, bara man slipper domdär blanka foisen kommer med

Det är ju en homage till 2998 och den hade dessa visare. Fast kan hålla med om att de vita "baton hands" har bättre läsbarhet.

Finns några galningar som har moddat dem rätt hårt, där bland annat visarna är utbytta.
Har läst på omega forums tidigare att visarna från PRO passar fois.

Här t.ex.

Droppar in en bild från länkningen. FOIS med vita visare.
1204706-937579f6e201ea2658027bb8ff358854.jpg

Förresten så sitter jag på ett set med visare som jag inte behöver enligt ovan. Skicka pm om intressant.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp