Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Testade lite nya band idag och har hittat två nya favoriter. Postar bilder lite senare.Sjukt stiligt!
Citerar mig själv och rapporterar att Jarl Sandin har båda inne på länkHesalit på länk är lite försenad i leveranser och saknas i skylten på en hel del ställen. Men har fått info direkt från Omega rep att de absolut inte har för avsikt att montrarna ska stå tomma och att detta bara är lite baksmälla från förra årets produktionsstopp. Alltså, möjligen lite tomt nu men kommer finnas snart igen
SnyggtDet här natot i sand och grönt var sjukt bra måste jag säga, ska posta fler bättre bilder senare idag. Älskar att Speedyn klär i så mycket!
Det här natot i sand och grönt var sjukt bra måste jag säga, ska posta fler bättre bilder senare idag. Älskar att Speedyn klär i så mycket!
Stort tack! Just till den här typen av foto använder jag en äldre version av Fuji XT-1 då jag tycker att färger, kontrast m.m. blir riktigt bra med den.Du tar mycket fina bilder, vad fotar du med?
Riktigt snyggt, var köper man ett sådant?Det här natot i sand och grönt var sjukt bra måste jag säga, ska posta fler bättre bilder senare idag. Älskar att Speedyn klär i så mycket!
Tack, jag håller med. De är från Wristbuddys som @Lavatt här på KS driver.Riktigt snyggt, var köper man ett sådant?
Inte provat den, så kan egentligen inte svara på din fråga. Men det jag noterat, är att originalet har 5 delar i varje bit. Den där har väl bara 3? Och ändlänkarna är ju en bit som ska se ut som 5 st, vilket originalet har.Länken på nya speedyn ser verkligen trevlig ut. Är det någon med typ en 005 som testat denna från Uncle Seiko? Jag tänker att den kanske kan stilla suget något efter en 3861.
US1479 Bracelet (Omega Speedmaster 19/20mm)
Uncle's notes If you like the look of the new 3861 Speedmaster bracelet but don't want to shell out hundreds of dollars to obtain it, this might scratch that itch. The 1479 was actually released on some Speedmaster models up until about 1996, and can be found in a similar form on the modern...www.uncleseiko.com
Bra reflektioner där. Men att köpa originallänken separat till en 005 förmodar jag är ett ekonomiskt självmord, då skulle jag förmodligen hellre sälja min speedy och köpa den nya. Det som lockar mest är lixom looken på nya länken och då känns 1500:- för en us-länk kanske värt ett försökInte provat den, så kan egentligen inte svara på din fråga. Men det jag noterat, är att originalet har 5 delar i varje bit. Den där har väl bara 3? Och ändlänkarna är ju en bit som ska se ut som 5 st, vilket originalet har.
Kanske är den skön, men jag tycker den ser billig ut. Helt enkelt är Speedyn värd nåt bättre i mina ögon. Sen är originalet dyrt. Absolut. Men jag tycker att den ändå är värd det, med tanke på vad klockan i sig kostar idag.
Ja, det kanske man kan säga. Den stoppar runt 9' har jag för mig. Mycket pengar för en länk.Bra reflektioner där. Men att köpa originallänken separat till en 005 förmodar jag är ett ekonomiskt självmord, då skulle jag förmodligen hellre sälja min speedy och köpa den nya. Det som lockar mest är lixom looken på nya länken och då känns 1500:- för en us-länk kanske värt ett försök
Mycket möjligt att så är fallet. Vi får se hur detta slutarJa, det kanske man kan säga. Den stoppar runt 9' har jag för mig. Mycket pengar för en länk.
Men kanske vägen mot den nya modellen går via en US
Blev en Speedmaster 3861 idag från trevliga Erikson Urhandel!