• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Trevlig tisdagkväll!

20210907_210038.jpg

Hesalit på länk är lite försenad i leveranser och saknas i skylten på en hel del ställen. Men har fått info direkt från Omega rep att de absolut inte har för avsikt att montrarna ska stå tomma och att detta bara är lite baksmälla från förra årets produktionsstopp. Alltså, möjligen lite tomt nu men kommer finnas snart igen 👍
Citerar mig själv och rapporterar att Jarl Sandin har båda inne på länk

Länken på nya speedyn ser verkligen trevlig ut. Är det någon med typ en 005 som testat denna från Uncle Seiko? Jag tänker att den kanske kan stilla suget något efter en 3861.
A4146AFC-00B7-4BC3-A258-9F2789EC136B.png

Vill bara slå ett slag för Swatch group Nordic.
Det visade sig att en länkbit kärvade på min nya Speedy. Den pivoterande delen av en länkbit gjorde inte det, pivoterade.
Kontaktade SGN, som jag iofs var i kontakt med i somras, men utan knot lades en ny länkbit på lådan idag, så jag borde ha den imorgon.
Jäkla smidigt, helt utan krångel.

Länken på nya speedyn ser verkligen trevlig ut. Är det någon med typ en 005 som testat denna från Uncle Seiko? Jag tänker att den kanske kan stilla suget något efter en 3861.
A4146AFC-00B7-4BC3-A258-9F2789EC136B.png
Inte provat den, så kan egentligen inte svara på din fråga. Men det jag noterat, är att originalet har 5 delar i varje bit. Den där har väl bara 3? Och ändlänkarna är ju en bit som ska se ut som 5 st, vilket originalet har.

Kanske är den skön, men jag tycker den ser billig ut. Helt enkelt är Speedyn värd nåt bättre i mina ögon. Sen är originalet dyrt. Absolut. Men jag tycker att den ändå är värd det, med tanke på vad klockan i sig kostar idag.

Inte provat den, så kan egentligen inte svara på din fråga. Men det jag noterat, är att originalet har 5 delar i varje bit. Den där har väl bara 3? Och ändlänkarna är ju en bit som ska se ut som 5 st, vilket originalet har.

Kanske är den skön, men jag tycker den ser billig ut. Helt enkelt är Speedyn värd nåt bättre i mina ögon. Sen är originalet dyrt. Absolut. Men jag tycker att den ändå är värd det, med tanke på vad klockan i sig kostar idag.
Bra reflektioner där. Men att köpa originallänken separat till en 005 förmodar jag är ett ekonomiskt självmord, då skulle jag förmodligen hellre sälja min speedy och köpa den nya. Det som lockar mest är lixom looken på nya länken och då känns 1500:- för en us-länk kanske värt ett försök☺️

Bra reflektioner där. Men att köpa originallänken separat till en 005 förmodar jag är ett ekonomiskt självmord, då skulle jag förmodligen hellre sälja min speedy och köpa den nya. Det som lockar mest är lixom looken på nya länken och då känns 1500:- för en us-länk kanske värt ett försök☺️
Ja, det kanske man kan säga. Den stoppar runt 9' har jag för mig. Mycket pengar för en länk.
Men kanske vägen mot den nya modellen går via en US 😉

Tillbaka
Topp