Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ide på side business; Skapa en nybörjarkurs i klock-fotografering . Blir så jäkla imponerad av dina bilder!Trevlig tisdag kamrater!
Det stämmer!
Stort tack, vad glad jag blir! Det hade varit roligt och jag har faktiskt fått frågan men hinner knappt gå på muggen nu för tiden.Ide på side business; Skapa en nybörjarkurs i klock-fotografering . Blir så jäkla imponerad av dina bilder!
Skön känsla i bilden ju! Skärpa är inte allt faktiskt, känslan kan vara viktigare.Hemmajobbar i mjukisdress. Snart dags för en löprunda och efter det får jag väl svida om till något mer passande. Eller så blir det kundmöte i barnmatsfläckig hoodie.
Oavsett vilket önskar jag er en snabb tisdag!
EDIT: Fy vad skärpan landade helt fel på den här bilden. Nåväl, lagt kort ligger. Får nog skippa fuskandet med porträttläget på iPhone och damma av systemkameran. Här är man ju ljusår ifrån @Staafen bidrag!
Tack för det! Tycker kompositionen blev bra och gillar de skarpa kontrasterna. Direkt solljus är ju i regel en mardröm att fotografera i, men jag har alltid varit ett stort fan av kontraster.Skön känsla i bilden ju! Skärpa är inte allt faktiskt, känslan kan vara viktigare.
Ibland blir det fel med mobilen, men tur att jag skrev rätt dagDet stämmer!
Instämmer, bra djup i bildenSkön känsla i bilden ju! Skärpa är inte allt faktiskt, känslan kan vara viktigare.
Har själv gått i tankarna men inte slagit till än just pga prislappenFunderar på att att komplettera min speedy 005 på länk med ett svart alligatorband. Väldigt sugen på original. Kostar ju dock en slant minst sagt.. Skall man köra på vanligt spänne eller är det värt att lägga till ytterligare 2 tusen för ett viklås? Vad tycker ni experter?
Jag tycker att Omega lyckats bra med designen på sina viklås. De är gjorda så att det ser och känns naturligt för de allra flesta. Jämför med t ex Tudor eller Grand Seiko där änden på remmen pekar åt fel håll. Du ser den när du har klockan på dig. Dessutom är åtminstone hos Tudor spännet rätt bulkigt.Funderar på att att komplettera min speedy 005 på länk med ett svart alligatorband. Väldigt sugen på original. Kostar ju dock en slant minst sagt.. Skall man köra på vanligt spänne eller är det värt att lägga till ytterligare 2 tusen för ett viklås? Vad tycker ni experter?
Jag hade gått för viklås. Lyxigare känsla och sliter betydligt mindre på bandet.Funderar på att att komplettera min speedy 005 på länk med ett svart alligatorband. Väldigt sugen på original. Kostar ju dock en slant minst sagt.. Skall man köra på vanligt spänne eller är det värt att lägga till ytterligare 2 tusen för ett viklås? Vad tycker ni experter?
Har själv gått i tankarna men inte slagit till än just pga prislappen
Önskar du köpa det som är till ref: 311.33.42.30.01.001 som är 20/16 så är det tyvärr ännu dyrare. När jag frågade för någon månad sedan så kostade lädret 4900kr ( ref: 98000008 ) och viklås 3300kr ( ref: 94521613 )
Jag tycker att Omega lyckats bra med designen på sina viklås. De är gjorda så att det ser och känns naturligt för de allra flesta. Jämför med t ex Tudor eller Grand Seiko där änden på remmen pekar åt fel håll. Du ser den när du har klockan på dig. Dessutom är åtminstone hos Tudor spännet rätt bulkigt.
Om man istället jämför med Omegas lösning så är den smidigare, snyggare och ser elegantare ut. Spännet i sig är inte heller dåligt, men lite enklare än t ex Tudors. Icke desto mindre funktionellt.
Men känns det värt 2600kr? Eller t o m 3300kr? Nja...
Är lädret värt nästan 5000!?
Jag har 20/16 svart alligator med viklåset. Köpte det här på KS ett bra tag innan jag köpte Speedyn, bara för att jag visste vart jag var på väg, s a s. Jag gav inte alls vad det kostar nytt. Å andra sidan kommer de inte ut alltför ofta till försäljning.
Men det är en trevlig kombination för klockan, absolut. Om det är värt nypriset? Rimligt är väl typ 5000 för läder med viklås. Egentligen.
Oj tack vilken grym respons Hmm funderat lite till och tror de får bli med viklås isf för den lyxiga känslan och mindre slitaget på bandet. Blir 6400 kr enligt hemsidan, om de stämmer? Kanske kan få lite rabatt hos sin AD också om man frågar riktigt snällt?! Ni nämnde något annat band och spänne men det är alltså ännu dyrare!? Är det elegantare/bättre eftersom det smalnar av mer? Smaksak kanske? Får se hur jag gör. Kanske kan önska sig en slant på vägen av tomten, snart jul ju, ho.. ho..Jag hade gått för viklås. Lyxigare känsla och sliter betydligt mindre på bandet.
Tack för svar och grymt tips! Är det förresten omega spänne på det bandet du har över?Edit: missade citatet men det är svar till @Klockentusiasten på inlägget ovan .
Jag hade ett viklås till en tidigare Speedmaster och tyckte det var riktigt bra för att vara ett viklås. Beställde då fina band (som jag tyckte var bättre än originalet) från https://www.genteel-handmade.com/collections/omega-style-deployant-watch-straps
Om du vill komma billigare undan och kan tänka dig att skippa viklåset har jag ett knappt använt Hirsch London (svart alligator) över som jag hade till den senaste Speedyn .