• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Oj tack vilken grym respons 👍 Hmm funderat lite till och tror de får bli med viklås isf för den lyxiga känslan och mindre slitaget på bandet. Blir 6400 kr enligt hemsidan, om de stämmer? Kanske kan få lite rabatt hos sin AD också om man frågar riktigt snällt?! :nailbiting: Ni nämnde något annat band och spänne men det är alltså ännu dyrare!? Är det elegantare/bättre eftersom det smalnar av mer? Smaksak kanske? Får se hur jag gör. Kanske kan önska sig en slant på vägen av tomten, snart jul ju, ho.. ho.. 🎅
Har du köpt klockan hos AD alternativt har god kontakt med AD så bör du definitivt kunna göra något år priset :)
Oavsett bör du ställa frågan och tycker du kan förvänta dig att få dra av åtminstone en tusenlapp

Oj tack vilken grym respons 👍 Hmm funderat lite till och tror de får bli med viklås isf för den lyxiga känslan och mindre slitaget på bandet. Blir 6400 kr enligt hemsidan, om de stämmer? Kanske kan få lite rabatt hos sin AD också om man frågar riktigt snällt?! :nailbiting: Ni nämnde något annat band och spänne men det är alltså ännu dyrare!? Är det elegantare/bättre eftersom det smalnar av mer? Smaksak kanske? Får se hur jag gör. Kanske kan önska sig en slant på vägen av tomten, snart jul ju, ho.. ho.. 🎅

OEM alligator är det bästa bandet jag haft men kostar som sagt därefter. En lite heads-up är på sin plats här dock trots att det redan nämnts: bandet du länkar till är INTE det som sitter original på speedy. Original är 20-16 och kostar som sagt närmare 9k ink viklås (japp, sinnessjukt).

Tillägg: lädret har nr 98000008 och viklåset 94521631.

Okej då har jag missuppfattat. Men enligt hemsidan står det ju ref: 005, dvs den jag har? Närmare 9 k tänker jag inte lägga. Det är sjukt!!
OEM alligator är det bästa bandet jag haft men kostar som sagt därefter. En lite heads-up är på sin plats här dock trots att det redan nämnts: bandet du länkar till är INTE det som sitter original på speedy. Original är 20-16 och kostar som sagt närmare 9k ink viklås (japp, sinnessjukt).

Det jag länkade till för 6400 kr, passar det också? Vilken klocka är det egentligen till då? Ursäkta jag är lite tjatig och förvirrad haha 😅

Det jag länkade till för 6400 kr, passar det också? Vilken klocka är det egentligen till då? Ursäkta jag är lite tjatig och förvirrad haha 😅

Det du länkade till är 20-18. Allt som är 20 passar ju på 20mm bandbredd. Jag menade bara att om du spanat in Speedmaster med alligator så kommer det inte vara samma pga annan tapering. Vet inte vilken klocka det band du länkar till sitter på original, kanske AT? Men frågan har varit uppe tidigare.

Jag har köpt mitt beg och skulle ha väldigt svårt att lägga 9k för ett nytt. Tror det är knepigt att hitta am band som passar omegas viklås men jag skulle nog satsa på något annat alligator om jag var i din sits. Dock skulle jag inte tummat på bredden - 20/16 gör sig otroligt bra på speedy.

Funkar som bekant även på läder. Racing är kanske allra bäst?
Sen, med ett originalspänne till, ja då blir det lite som den bekanta pricken över i:et. Borstat, så klart. 🥰
20210903_181304.jpg
20210903_181259.jpg
20210903_181331.jpg
Jäklar vilket fint band :)

Det du länkade till är 20-18. Allt som är 20 passar ju på 20mm bandbredd. Jag menade bara att om du spanat in Speedmaster med alligator så kommer det inte vara samma pga annan tapering. Vet inte vilken klocka det band du länkar till sitter på original, kanske AT? Men frågan har varit uppe tidigare.

Jag har köpt mitt beg och skulle ha väldigt svårt att lägga 9k för ett nytt. Tror det är knepigt att hitta am band som passar omegas viklås men jag skulle nog satsa på något annat alligator om jag var i din sits. Dock skulle jag inte tummat på bredden - 20/16 gör sig otroligt bra på speedy.
Då hänger jag med, tack så mycket!

Är det inte Hirsch som tillverkar band åt Omega?

TACK, grymt o ändå få en uppfattning av banden sida vid sida! Blir nog lite elegantare om inte annat.. Hmm, får se hur de här slutar.. 🤔 👍
Precis så är det. Känns helt rätt när man kan prova bägge alternativen.

Ytterligare ett alternativ är att ha lite is i magen, vara lite observant och sen hugga snabbt när det dyker upp rätt sorts viklås på köp och sälj. Och sen komplettera med ett schysst läder från annat håll. Då borde ändå totalen bli anständig.

Tillbaka
Topp