Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Folk kommer säga nej, men troligt är svaret ja.God afton!
Är väldigt sugen på att införskaffa en Speedy.
Har dock aldrig provat den irl och är lite fundersam om den skulle bli för fläskig och stor på mina nätta handleder?!
Jag är byggd mera åt långdistans-hållet än sprint eller tyngdlyftare och har därmed rätt tunna handleder. (Se bild på föregående sida om du är nyfiken)God afton!
Har dock aldrig provat den irl och är lite fundersam om den skulle bli för fläskig och stor på mina nätta handleder?!
God afton!
Jag har 16.5cm och använder Speedmaster pro, har inga problem med det. Många fastnar på att den i nummer är stor men det är själva bezeln som framförallt syns, då den är svart och uppfattas huvudsakligen. Som andra har sagt gå till en återförsäljare och test hur den känns.God afton!
Vilken av dessa är din favorit? Om man köper den nya, ska man gå för open eller closed caseback?-Vi har alla tagit oss igenom den typen av tankar en gång i tiden. Som alla andra skulle säga så är det bara att gå in till en AD och prova då själva upplevelsen kring storlek är mycket individuell.
Mina handleder mäter 17,5cm. Jag vet att folk med mindre handleder bär Speedy utan problem. Nedan får du två wristshots både på den 005:an och den nya på min arm.
Lycka till
005
3861
Vilken av dessa är din favorit? Om man köper den nya, ska man gå för open eller closed caseback?
Ah shit den där var snygg. Vad läser man av på de inre skalorna?Ytterligare en läcker variant... Jag är såld! (måste bara prova 43mm storleken)
Testa en på armen, beror på hur breda handleder du har och storlek på händer. Jag börjar tycka min är för stor för mig. Jag har cirka 18,5 runt handlederna en vinterdag men de är inte så breda, och mina labbar är bara medelstora. Men det är en jävla go klocka.God afton!
Jag har ca 17,5cm runt handleden och kan tycka att min kan kännas något stort emellanåt. Vissa har mindre handleder och tycker tvärtom. Du har fått bra tips ovan och det säkraste kortet är att testa sig fram.God afton!
Tachymeter, Telemeter och Pulsometer det finns jättebra bilder och förklaringar som visar vilken mätningstyp som tillhör vilken skala på Omega hemsida:Ah shit den där var snygg. Vad läser man av på de inre skalorna?
Nja, den är inte bara mindre utan har också ett helt annat urverk som dessutom är automatisk.Dum fråga kanske, men menas reduced att klockan är 38mm modellen av speedyn?
OkejNja, den är inte bara mindre utan har också ett helt annat urverk som dessutom är automatisk.
Därtill skiljer sig Tavel-layout etc
Vet vi vad priset kommer att landa på för denna?Ytterligare en läcker variant... Jag är såld! (måste bara prova 43mm storleken)
88 600 enligt länken jag gav till Omegas hemsida ovan.Vet vi vad priset kommer att landa på för denna?
Sålde inte du din?Speedy på som sällskap på väg till (den typ eviga ) vintervilan.
Sålde inte du din?