Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut, därför det är svårt att ta det klivet till att gå OWG haha. Känner mig rätt duktig som lyckats hålla mig till 3 dinkor i samlingen ett tag nu-Jag är i princip OWG med min Speedy. Men det är skönt att ha någon extra klocka också.
Snygg kombo både Speedyn och Seikon men även natobandet på Speedyn
Jag gillar färgen på natobandet. Vad är det för något?
Ingen dålig kombo det där du!Behövde verkligen en snabb klocka idag!
SATAN vad skoj!Behövde verkligen en snabb klocka idag!
Absolut, därför det är svårt att ta det klivet till att gå OWG haha. Känner mig rätt duktig som lyckats hålla mig till 3 dinkor i samlingen ett tag nu
Tackar! natot är från Geckotas "The vintage watch company" och diggar dom starkt! dom är rätt styva i början så det tar en stund att köra in dom, men efter ett tag ger dom med sig och blir helt underbara. Som alltid klipper jag bort ena bandet(som jag alltid gör på mina natos, en smaksak) för att få klockan att ligga lite bättre mot armen.
-De är grymma! Jag har det i grått. Men grönt kommer också att beställas
Grattis! hoppas du inte behöver vänta allt för länge baraEfter all inspo i tråden så blev jag tvungen att slå till på en 3861, nu är det bara vänta och längta
Smart sätt att posta en seiko i en speedmaster tråd .-Speedy har fått en assistent för att få lite avlastning
Jodå, "Pics or it didnt happen !" är väl melodinGrattis! hoppas du inte behöver vänta allt för länge bara
Och visst får vi bilder när den väl landar?
Köpte faktiskt min Speedy utan att testa innan! hade endast testat den "klassiska" varianten på 42mm innan, men då jag tyckte att den va på gränsen för stor så slog jag till på en First Omega in space och ångrar mig inte en sekund!Jodå, "Pics or it didnt happen !" är väl melodin
Fått ordern bekräftad och allt, bästa köpen görs ju att titta på bilder och inte provat det man köper själv...
Smart sätt att posta en seiko i en speedmaster tråd .
Missförstå mig inte, absolut inget illa menat. Välkomnar alltid Seiko (och andra klockor man väljer att komplettera sin speedy med)-Menar du att du inte tycker att det är ok eller vad
I så fall har du säkert missat det har diskuterats ett antal gånger vad man väljer för klocka för att komplettera sin Speedmaster med vilket var exakt vad mitt inlägg handlade om.
Missförstå mig inte, absolut inget illa menat. Välkomnar alltid Seiko (och andra klockor man väljer att komplettera sin speedy med)
Får bjuda på en bild på min duo då, 005 och en 013. Båda utrustade med vad jag anser vara bästa länken till respektive. US1450 och strapcode.-Ber om ursäkt för missförståndet. Inte alltid lika enkelt att förstå ”tonläget” i den digitala värld som vi lever i
Allt gott!
/Filpro
Haha, jag haft väl iofs bara köpt klockor baserat på bilder så det blev ju iofs att bara fortsätta på inslagen väg.Köpte faktiskt min Speedy utan att testa innan! hade endast testat den "klassiska" varianten på 42mm innan, men då jag tyckte att den va på gränsen för stor så slog jag till på en First Omega in space och ångrar mig inte en sekund!
Ibland måste man våga för att vinna!
Jag håller med dina tankar där! fick testa en 3861 nyligen av en bekant till farsgubben, och den bärs mycket bättre(iaf på min arm då, ca 16cm) än föregångaren! men men dina mått lär den passa ännu bättre.Haha, jag haft väl iofs bara köpt klockor baserat på bilder så det blev ju iofs att bara fortsätta på inslagen väg.
Jag inbillar/tycker mig se att bandhorn en ser/upplevs mindre på nya Speedmastern PRO så tror 42mm kommer funka fint. Men så gillar jag ju större iaf 40mm+ klockor trost små klena armar på 17-17,5.
Det lite nättare utseendet, snyggare länk och svartare tavla tror jag på
Jodå, "Pics or it didnt happen !" är väl melodin
Fått ordern bekräftad och allt, bästa köpen görs ju att titta på bilder och inte provat det man köper själv...
Köpte faktiskt min Speedy utan att testa innan! hade endast testat den "klassiska" varianten på 42mm innan, men då jag tyckte att den va på gränsen för stor så slog jag till på en First Omega in space och ångrar mig inte en sekund!
Ibland måste man våga för att vinna!
Gillade fois mycket, fick ångest direkt jag sålt den, Haha! Jag upplevde den som aningen mer dressad tack vare bandhornen och visarna.Funderar själv på att byta ut min Pro med gamla länken mot antingen den nya pro eller en Fois. Vad va det som gjorde att foisen inte kändes helt rätt?
Ingen dålig kombo det där du!
Sjukt skoj, och jag sänkte personbästa med 2 tiondelar jämfört med senast jag körde för några veckor sedan. Då hade jag min Sub, så uppenbarligen var det här en bättre komboSATAN vad skoj!
Grymt jobbat !Sjukt skoj, och jag sänkte personbästa med 2 tiondelar jämfört med senast jag körde för några veckor sedan. Då hade jag min Sub, så uppenbarligen var det här en bättre kombo
Jag har tyvärr inte kört bana med bil utan bara med motorcykel, och då har jag inte vågat ha klocka. Känns som om vi behöver gå över till fyrhjuligt banvapen...Grymt jobbat !
Vågar man fråga på vilken bana du var och vilket åkdon du använder mer än att det är en Porsche ?
Själv får man satsa på att sänka sina personbästa med trailhojen, frågan är bara om den verkligen är Speddy kompatibel, känns som G-Shock är att föredra då.