• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Kanske denna ger mer? Någon som hunnit testa?
A9783B00-0747-42C8-BC97-87B73F7EF0B5.jpeg
Äh, jag kör på med den här så länge! Tycker den ser riktigt bra ut på 👌🏼
9387E940-4B6C-46E8-A00D-1E33E6E84468.jpeg

Redo för en snabb tisdag imorgon! 😎🚀

Landade en US1450 länk i lådan idag. Vet inte om jag upplever så stor skillnad på den här och deras US1711. Solida ändlänkar är däremot riktigt smutt! Mycket smidig att montera.

Gillar utseendet men tyvärr tycker jag klockan tappar i kvalitetskänsla. Blir lite för rasslig för min smak 😅

Men vi kör på ett tag! Väldigt bekväm och snygg är den ju 👍🏼
9C406379-62BB-4F4B-9632-7BAC60D12948.jpeg
FEB9D33A-1FB8-471F-A83B-2D25E003E22A.jpeg
Jag är mycket nöjd med min us1450 men jag förstår precis vad du menar! Jag hade ett us1035 flatlink innan och den var ännu rassligare och ej solida ändlänkar och lägre kvalitetskänsla överlag än denna. Den såldes illa kvickt!
Ge inte upp än utan kör den ett tag så kommer det kännas riktigt bra tillslut, det gjorde det för mig iaf😊

Har precis sålt min panerai, så känner att jag vill testa ett schysst läderband till min speedmaster. Känner att jag även vill ha ett oem-spänne, så tänkte att man kanske bör satsa på ett oem-band?

Tycker ni att ett brunt alligator blir för dressat till vardags och man kör typ stickade tröjor eller sweatshirt? Speedmaster är ju toolig så kanske funkar med typ detta ändå?

Bor långt ifrån närmsta ad, så är det bara att ringa/maila och kolla om dom kan skicka det till mig?

I princip samma lug to lug (<48mm) och avsaknaden av omegas "twisted lugs" mot en Pro gör att den nog bär "stort" i förhållande till sina knappa 40mm. Inte sett någon själv men utifrån vad jag kan se förutsätter jag det.

Är den inte mindre än den vanliga? Och lär inte vara tjockare? För visst är det en Ed White inspirerad klocka vi pratar om?

Ja det är den jag menar och ja den är mindre på pappret, men den "vanliga" bärs mindre än 42 och jag hade gärna sett att ed white bars ännu lite nättare men vissa saker, bland annat det som @Tuff nämner påverkar. Och utifrån bilderna tycker jag inte att mycket talar för att den bärs mindre än den vanliga så det vore extremt intressant att höra av någon som har klockan :)
Nu har jag inte testat den nya Speedmaster 321 men för mig som har både straight lug och professional speedmasters så upplever jag att straight lug bäras mindre av de två. Med det sagt så är det framförallt tavlan och bezeln som är det initiala man ser och uppfattar som storleken och den har samma diameter på båda.

Jag är av uppfattningen att alligator gör sig bäst med mer casual kläder så jag säger, kör!

CFD28EE5-22AC-4724-927A-10EB075E234B.jpeg

Har precis sålt min panerai, så känner att jag vill testa ett schysst läderband till min speedmaster. Känner att jag även vill ha ett oem-spänne, så tänkte att man kanske bör satsa på ett oem-band?

Tycker ni att ett brunt alligator blir för dressat till vardags och man kör typ stickade tröjor eller sweatshirt? Speedmaster är ju toolig så kanske funkar med typ detta ändå?

Bor långt ifrån närmsta ad, så är det bara att ringa/maila och kolla om dom kan skicka det till mig?

Grattis även till alla andra som blivit med Speedy, flera här på sistone 🥂🎉👏🏼
Och tack för alla inspirerande bilder och bidrag till denna trevliga tråd.
En Speedy kan allt, inte bara åka månen t&r. (Vi bortser från lite vatten - klart man känner sig lite naken utan den när man blivit van men att ha på den i duschen - nää.)

09BB1801-2FD1-45E5-B6E8-0E82F337490E.jpeg

Tillbaka
Topp