Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar och bugar för informationen FilPro borde lära mig det där med med ljus, vinklar osv.-Jag tackar så mycket för det Jag fotar med min iPhone11. Det viktiga är ljuset så blir bilderna hyfsat bra även med mobilen
Om det är samma verk som i reduced så blir de förhållandevis kostsamma att serva, just för att de är modifierade. Om jag inte missminner mig (rätta mig gärna om jag har fel) så kan en vanlig service landa mellan 15-25k, vilket du ju får en billig reduced förHej Alla
Jag är lite sugen på en lite ovanlig speedy!
Vad jag förstår är det ett modifierat ETA verk på den, har någon några kommentarer eller efrarenheter av denna modell?
Tack.
Jag tror att det där med servicekostnaden är lite överdrivet. Söker man här på forumet verkar det ligga strax under 10 000 kr. Se till exempel denna tråd:Om det är samma verk som i reduced så blir de förhållandevis kostsamma att serva, just för att de är modifierade. Om jag inte missminner mig (rätta mig gärna om jag har fel) så kan en vanlig service landa mellan 15-25k, vilket du ju får en billig reduced för
Bra, bättre att dra ner priset än uppJag tror att det där med servicekostnaden är lite överdrivet. Söker man här på forumet verkar det ligga strax under 10 000 kr. Se till exempel denna tråd:
En begagnad Omega Speedmaster Reduced, varför inte?
Dags att en gång för alla gå i botten med vad som är rimligt och inte. Är det värt nästan dubbelt så mycket för att på texten Professional och 4 extra mm? Svaret är tyvärr, Nej enligt min bedömning. Att Professional är värd lite mer, självklart! men dubbelt upp? Absolut inte! Denna text...klocksnack.se
Stiligt! Wax on, wax offEfter snart fyra år med den här var det dags för lite puts!
Blev ju bra
Trevig kväll!
Men den har väl urverk baserat på ETA 2892-A2 med påhängd kronografmodul, precis som samtida reduced utan datum?Det är ingen reduced, den är 39 mm och har ref 3310.20.00, det finns en reduced oxå..
Om det är samma verk som i reduced så blir de förhållandevis kostsamma att serva, just för att de är modifierade. Om jag inte missminner mig (rätta mig gärna om jag har fel) så kan en vanlig service landa mellan 15-25k, vilket du ju får en billig reduced för
En kompis av mig fick serviceförslag på sin reduced från Nymans och det skulle kosta ca 15k, men det var inkl helt ny länk som kostande 7-8k så servicen hamnade på ca 7-8k. Det var på et oservad verk som inte funkade alls när den lämnades in.Jag tror att det där med servicekostnaden är lite överdrivet. Söker man här på forumet verkar det ligga strax under 10 000 kr. Se till exempel denna tråd:
En begagnad Omega Speedmaster Reduced, varför inte?
Dags att en gång för alla gå i botten med vad som är rimligt och inte. Är det värt nästan dubbelt så mycket för att på texten Professional och 4 extra mm? Svaret är tyvärr, Nej enligt min bedömning. Att Professional är värd lite mer, självklart! men dubbelt upp? Absolut inte! Denna text...klocksnack.se
Vad är det för maskin du har om jag får fråga ?Espresso time
Vad är det för maskin du har om jag får fråga ?
Tack Filpro, ska kika på denna