• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

1828789B-DF59-4A39-85FB-83DA5E5FA7D9.jpeg
 
Hej Alla

Jag är lite sugen på en lite ovanlig speedy!

Vad jag förstår är det ett modifierat ETA verk på den, har någon några kommentarer eller efrarenheter av denna modell?

Tack.
 

Bilagor

  • Speedy_Gold.jpg
    Speedy_Gold.jpg
    104.5 KB · Visningar: 6
Hej Alla

Jag är lite sugen på en lite ovanlig speedy!

Vad jag förstår är det ett modifierat ETA verk på den, har någon några kommentarer eller efrarenheter av denna modell?

Tack.
Om det är samma verk som i reduced så blir de förhållandevis kostsamma att serva, just för att de är modifierade. Om jag inte missminner mig (rätta mig gärna om jag har fel) så kan en vanlig service landa mellan 15-25k, vilket du ju får en billig reduced för 🤷‍♂️
 
Om det är samma verk som i reduced så blir de förhållandevis kostsamma att serva, just för att de är modifierade. Om jag inte missminner mig (rätta mig gärna om jag har fel) så kan en vanlig service landa mellan 15-25k, vilket du ju får en billig reduced för 🤷‍♂️
Jag tror att det där med servicekostnaden är lite överdrivet. Söker man här på forumet verkar det ligga strax under 10 000 kr. Se till exempel denna tråd:
 
Jag tror att det där med servicekostnaden är lite överdrivet. Söker man här på forumet verkar det ligga strax under 10 000 kr. Se till exempel denna tråd:

Bra, bättre att dra ner priset än upp ;)
 
Om det är samma verk som i reduced så blir de förhållandevis kostsamma att serva, just för att de är modifierade. Om jag inte missminner mig (rätta mig gärna om jag har fel) så kan en vanlig service landa mellan 15-25k, vilket du ju får en billig reduced för 🤷‍♂️

Jag tror att det där med servicekostnaden är lite överdrivet. Söker man här på forumet verkar det ligga strax under 10 000 kr. Se till exempel denna tråd:
En kompis av mig fick serviceförslag på sin reduced från Nymans och det skulle kosta ca 15k, men det var inkl helt ny länk som kostande 7-8k så servicen hamnade på ca 7-8k. Det var på et oservad verk som inte funkade alls när den lämnades in.
 
Tillbaka
Topp