• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

-Önskar alla en fin Speedytuesday 🧑🏼‍🚀🚀
8EBDF66E-F16C-467A-A4CA-A992BD9E77EF.jpeg
 
Efter all inspo i tråden så blev jag tvungen att slå till på en 3861, nu är det bara vänta och längta :)

Ja, nu har mer än en månad gått sen beställning men ingen månklocka har dykt upp, hoppades att de skulle skicka mig ett mail denna Speedytuseday om att de skickat iväg den men icke.

Imorgon ska dock vara sista dagen de ska åter få den i lager för att skicka till mig enligt Order godkännandet, hoppas hoppas!

Bild för relevans!

Omega-Speedmaster-Moonwatch-Professional-Master-Chronometer-2021-7.jpg


Foto Monochrome Watches.
 
Trevlig ST på er! En vecka har det gått sen jag införskaffade min första speedmaster. Tyvärr har den inte varit så fridfull som jag hade hoppats utan kantats dagligen av ångest över valet av safirglas.

Kan bjuda på en bild i alla fall! Även om jag inte haft på mig den någonting sen jag köpte den… Men vågar ta ut och titta lite på den ibland.

D6DEF295-CD86-42D5-B375-078D4532ED04.jpeg
 
Senast ändrad:
Trevlig ST på er! En vecka har det gått sen jag införskaffade min första speedmaster. Tyvärr har den inte varit så fridfull som jag hade hoppats utan kantats dagligen av ångest över valet av safirglas.

Kan bjuda på en bild i alla fall! Även om jag inte haft på mig den någonting sen jag köpte den… Men vågar ta ut och titta lite på den ibland.

D6DEF295-CD86-42D5-B375-078D4532ED04.jpeg
Tråkigt att du känner så! Är en sjukt fin klocka som förtjänar att bäras. Varje variant har ju sin charm också, din med applicerad logo är enligt mig riktigt läckert. Hade gärna haft det på min hesalite!

Mitt råd eftersom du känner som du gör - sälj. Är nog ända sättet för dig att må bättre (om man nu får uttrycka sig så 😅).
 
Trevlig ST på er! En vecka har det gått sen jag införskaffade min första speedmaster. Tyvärr har den inte varit så fridfull som jag hade hoppats utan kantats dagligen av ångest över valet av safirglas.

Kan bjuda på en bild i alla fall! Även om jag inte haft på mig den någonting sen jag köpte den… Men vågar ta ut och titta lite på den ibland.

D6DEF295-CD86-42D5-B375-078D4532ED04.jpeg
Varför ångest? För att man ”ska” ha plastglas?
 
Trevlig ST på er! En vecka har det gått sen jag införskaffade min första speedmaster. Tyvärr har den inte varit så fridfull som jag hade hoppats utan kantats dagligen av ångest över valet av safirglas.

Kan bjuda på en bild i alla fall! Även om jag inte haft på mig den någonting sen jag köpte den… Men vågar ta ut och titta lite på den ibland.

D6DEF295-CD86-42D5-B375-078D4532ED04.jpeg

Är det att du är osäker över valet eller att du vet att du hellre vill ha hesalit?

Kanske nån i tråden som är sugen på att testa safir och vill byta? Du förlorar väl en slant men det brukar vara värt det i slutändan.

Jag är inte redo för det nu men kanske om npgra månader 😬
 
Tråkigt att du känner så! Är en sjukt fin klocka som förtjänar att bäras. Varje variant har ju sin charm också, din med applicerad logo är enligt mig riktigt läckert. Hade gärna haft det på min hesalite!

Mitt råd eftersom du känner som du gör - sälj. Är nog ända sättet för dig att må bättre (om man nu får uttrycka sig så 😅).
Lutar åt det just nu! Handlar inte om pengarna, utan bara huvudet och kanske framför allt magkänslan. Den är verkligen skitsnygg där AML är en stor fördel, men vill att det ska kännas 100!
Varför ångest? För att man ”ska” ha plastglas?
Tror det är lite där magen spelar in. Alltid velat ha en klassisk Speedmaster och jag tror inte jag kommer köpa mer än en, då kanske den "borde" vara plast?
 
Senast ändrad:
Är det att du är osäker över valet eller att du vet att du hellre vill ha hesalit?

Kanske nån i tråden som är sugen på att testa safir och vill byta? Du förlorar väl en slant men det brukar vara värt det i slutändan.

Jag är inte redo för det nu men kanske om npgra månader 😬
Jag VET inte att jag hellre vill ha hesalite men eftersom jag känner som jag gör tror jag att det är enda utvägen?

Kan vara så att någon vill byta, men tror jag vill att den ska var helt ny eftersom jag köper den med tanken att aldrig sälja och den ska vara 100% "min".
 
Jag VET inte att jag hellre vill ha hesalite men eftersom jag känner som jag gör tror jag att det är enda utvägen?

Kan vara så att någon vill byta, men tror jag vill att den ska var helt ny eftersom jag köper den med tanken att aldrig sälja och den ska vara 100% "min".


Ja då är det bara att bita i det sura
 
Lutar åt det just nu! Handlar inte om pengarna, utan bara huvudet och kanske framför allt magkänslan. Den är verkligen skitsnygg där AML är en stor fördel, men vill att det ska kännas 100!

Tror det är lite där magen spelar in. Alltid velat ha en klassisk Speedmaster och jag tror inte jag kommer köpa mer än en, då kanske den "borde" vara plast?
Gissar att du hade varit skitnöjd med din klocka om du inte hade hängt på Klocksnack?
 
Mycket möjligt! :cigar: Men kan inte bara beskylla KS, har ju alla andra forum och sen såklart att man är en bakåtsträvare in i benmärgen som gitarrist där man fortfarande gör allt man kan för att komma så nära 50/60-talet som möjligt.
Nej alltså det är inte KS fel. Det är ju ens egna fel att man låter andra påverka en.

Vad gäller Speedyn så är det ju konstigt att alla ska ha den nyaste varianten, men också att det "måste" vara den som är mest lik originalet. Om man nu är bakåtsträvare, köp en gammal? :)
 
Nej alltså det är inte KS fel. Det är ju ens egna fel att man låter andra påverka en.

Vad gäller Speedyn så är det ju konstigt att alla ska ha den nyaste varianten, men också att det "måste" vara den som är mest lik originalet. Om man nu är bakåtsträvare, köp en gammal? :)
Har varit nära att köpa en gammal flera gånger men hejdar mig alltid eftersom jag verkligen gillar att det bara är ”min” med mitt slitage etc. Och nu när jag ska köpa en klocka från 2021 eftersom min dotter är född då känns de som det tappar poängen ytterligare med en gammal. Vill att den ska åldras med henne kan man säga. :)
 
@Tuff sluta lida nu. Hänvisar till min tidigare post i ämnet.
Sälj denna, köp Hesalit. Du kommer inte bli nöjd med Safir. Jag kan säga detta direkt som självutnämnd WIS-expert i klockkänslor :) Livet är för kort. Du tycker uppenbarligen att det inte känns helt rätt. Det brukar sällan bli bra då om man försöker tvinga fram det genom att ge det en chans, bära den ett tag osv. Det ska vara 100 från början!
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp