Tack för alla svar, där jag verkligen kan hålla med om allt ni skriver. Missförstå mig rätt när jag verkligen tycker att min nya klocka är fantastiskt, men!
Jag tror att det som grämer mig mest är det som
@Parabellum skriver om brytningen i Hesalite, som är så svår att ersätta. För annars tycker jag verkligen safiren har så många rätt. Framför allt applied logo och att jag nog föredrar den lite polerade länken. Att se urverket är något jag egentligen inte väger så högt men de känns lite "fel" att täcka över ett så fint urverk.
Förhoppningen med klockan är ju att den ska bli en klocka som är kvar resten av livet tillsammans med min Explorer, och alla vet ju hur en hesalite-speedy ser ut efter många års användning. Men kommer en safir bli lika fin med åldern? Är de just värmen i plasten som gör att vi tycker så mycket som slitna gamla speedys?
Unpopular opinion, ska man bara förtrycka tankarna kring hesalite och inse att de är 2021 och Safirmackan är mer av en klocka från nutiden?
Får se, det som stör mig nu är att tankarna kring detta gör att jag inte använder klockan. Precis som
@Rymdhamstern skriver så skulle de vara skönt att kunna fundera mindre och bara njuta men det är tyvärr inte något jag är kapabel till som person.
Jag kan såklart sälja safiren och köpa en hesalite, givetvis med viss förlust men vad gör de om man bara ska ha tag i den klocka som känns rätt.
För övrigt, det är verkligen den mysigaste tråden på KS.