Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, ger den lite snygg retrofeel!Det är en US 1450
Så sjukt rätt på nå vis
Wow..! Är det original länkar? Hur är komforten på samtliga? Upplevde original länk till 005.an är lite obekväm nämligen därav funderar jag på den nya länken då den ser bekvämare ut men skall testa förstEn klocka, tre länkar. Sättet den nya smalnar av är oslagbart.
Sista bilden är nya OEM länken. Andra bilden är på en uncle seiko 1450 med ett OEM 1171 spänne. US1450 är den länken som är mest bekväm dock så är jag osäker på hur ”säkert” spännet är. Därför föredrar jag spännet på 3861 länken då den är liten (relativt original 005 länken) och funktionellt lika bra.Wow..! Är det original länkar? Hur är komforten på samtliga? Upplevde original länk till 005.an är lite obekväm nämligen därav funderar jag på den nya länken då den ser bekvämare ut men skall testa först
Tja. Har du lust att skicka bild på spännet?Sista bilden är nya OEM länken. Andra bilden är på en uncle seiko 1450 med ett OEM 1171 spänne. US1450 är den länken som är mest bekväm dock så är jag osäker på hur ”säkert” spännet är. Därför föredrar jag spännet på 3861 länken då den är liten (relativt original 005 länken) och funktionellt lika bra.
Jag satte bara på yttre ”höljet”.Tja. Har du lust att skicka bild på spännet?
Passar det rakt av på us1450?
Jaha det var som fan. Undrar om man kan beställa ett sådant löst någonstansJag satt bara på yttre ”höljet”.
Går säkert! Dock tror jag den kommer kosta mer än länken då de är en original del och de i regel brukar kosta en del. Jag hade en OEM 1171 länk sedan tidigare. Kolla gärna upp hos AD och återkom.Jaha det var som fan. Undrar om man kan beställa ett sådant löst någonstans
Ska gå på djupetGår säkert! Dock tror jag den kommer kosta mer än länken då de är en original del och de i regel brukar kosta en del. Jag hade en OEM 1171 länk sedan tidigare. Kolla gärna upp hos AD och återkom.
För mig är det viktigare att vara säker på att spännet är genuint därför föredrar jag att gå via AD. Tror inte man kan köpa annat new/vintage än 1171 från AD.Ska gå på djupet
Men tror jag går för det som är till 1162 då det verkar bli rätt logga.
Inte hela världen kanske men ändå..
Ah okej. Ja ett fake kommer inte på frågan.För mig är det viktigare att vara säker på att spännet är genuint därför föredrar jag att gå via AD. Tror inte man kan köpa annat new/vintage än 1171 från AD.
Den första Omega i rymden är tillbaka på stål (Forstners flat link) efter nån månad på nato.
Funderar på att pungar ut för en OEM-länk men kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag vill ha.
ps. ni får ha överseende med min potatiskamera, men en bild iaf
Men upplever du original länk till 3861 är bekvämare? Är det någon som kan säga konkret skillnad på komforten mellan länkarna på 005. Och 3861?Sista bilden är nya OEM länken. Andra bilden är på en uncle seiko 1450 med ett OEM 1171 spänne. US1450 är den länken som är mest bekväm dock så är jag osäker på hur ”säkert” spännet är. Därför föredrar jag spännet på 3861 länken då den är liten (relativt original 005 länken) och funktionellt lika bra.
Helt klart mer bekväm om du har mindre handleder men även generellt skulle jag säga.Men upplever du original länk till 3861 är bekvämare? Är det någon som kan säga konkret skillnad på komforten mellan länkarna på 005. Och 3861?
Tack för svar! Kanske får komplettera min 005.a alternativt byta upp mig till en 3861 får testa hos AD.Helt klart mer bekväm om du har mindre handleder men även generellt skulle jag säga.
Behövs mer info för att kunna avgöra. Bilder, pris. Det oroar mig att den är servad av Omega då de ofta renoverar tex lysmassan eller byter delar. Att det inte kommer med andra saker är inget konstigt för en 60-talare snarare regel än undantag. Skulle kunna säga att ca 95% av alla 105.012 är utan något extra.Jag råkade snubbla över en ST105.012 till salu och fick för mig att det kanske inte vore så dumt med en Speedy igen .
Den är på originallänk men i övrigt utan tillbehör. Den är nyligen servad av Omega och allt skall vara i sin ordning. Jag tycker slitaget (på utsidan) ser normalt för en klocka som passerat 50, möjligtvis kanske att glasringen (Tachymeterskalan) ser lite väl blekt ut.
Någon som har någon idé om prisnivå på ST105.012? Något speciellt man skall titta efter?
@Hasse Varg vad säger du?
Ser att @105.012 redan svarat dig så jag nöjer mig med att peka ut ”prislistan” på samma site @105.012 länkade till:Jag råkade snubbla över en ST105.012 till salu och fick för mig att det kanske inte vore så dumt med en Speedy igen .
Den är på originallänk men i övrigt utan tillbehör. Den är nyligen servad av Omega och allt skall vara i sin ordning. Jag tycker slitaget (på utsidan) ser normalt för en klocka som passerat 50, möjligtvis kanske att glasringen (Tachymeterskalan) ser lite väl blekt ut.
Någon som har någon idé om prisnivå på ST105.012? Något speciellt man skall titta efter?
@Hasse Varg vad säger du?