Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror forumsponsorn Erikssons urhandel i Sundbyberg kör Hirsch och hade en del. Ring dem och kolla.Någon mer än Kroons som säljer Hirsch i Stockholm? Var inne en sväng igår men skulle vilja se flera alternativ.
Yes, kostar fortfarande i princip inget extra, patina ger fortfarande mer värdeökning.Jag är glad jag fick den Tidiga sjuttiotalare med medallion och stepdial är väl också på väg upp.
Undra vad den här går för nästa gång den säljs:
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-105-003-ed-white-cal-321-1965.47618/
Har ej öppnat. Gissar 71 eftersom det är det baklocket.Yes, kostar fortfarande i princip inget extra, patina ger fortfarande mer värdeökning.
55-60k eller liknande skulle jag tro, det är vad en 2998 såldes för här för 2.5 år sedan
Blivit klok på om det är dn 71a du har?
Gissade jag med . En 70 skulle i så fall vara en '69 straight writing.Har ej öppnat. Gissar 71 eftersom det är det baklocket.
Men shit!! Bara till att gratulera!!
Onekligen en härlig Speedmaster tuesday!
Pandan har fått sällskap av en 145.0022. Handlades av en trevlig prick här på forumet. Han är välkommen att träda fram om han vill!
Detta är mitt första vintageköp, eller mjukisvintage kanske vi ska kalla det. Speedyn är troligtvis från 1998 då refnr börjar på 4836. Misstänkt transitional då tritium slutade användas 1997. Ska bli spännande att se om det sitter ett 861 eller 1861-verk i den!
Må väl och njut av dagen!
Välkommen in i värmen
Grattis så jävla snygg! Fick du också den uppdaterade länken? Claspet har bara två microadjustments och tre serienummer på länken, sett att det skiljer sig mot en del äldre spännenSå nu kan jag vara med på riktigt!
Tack! microjustering 2 lägenGrattis så jävla snygg! Fick du också den uppdaterade länken? Claspet har bara två microadjustments och tre serienummer på länken, sett att det skiljer sig mot en del äldre spännen
Onekligen en härlig Speedmaster tuesday!
Pandan har fått sällskap av en 145.0022. Handlades av en trevlig prick här på forumet. Han är välkommen att träda fram om han vill!
Detta är mitt första vintageköp, eller mjukisvintage kanske vi ska kalla det. Speedyn är troligtvis från 1998 då refnr börjar på 4836. Misstänkt transitional då tritium slutade användas 1997. Ska bli spännande att se om det sitter ett 861 eller 1861-verk i den!
Må väl och njut av dagen!
Välkommen in i värmen du också!Så nu kan jag vara med på riktigt!
på sin plats är väl att tacka herr @Af Sjodahl för en ultimat tråd
Speedy var egentligen tänkt som en 40 års present...men vem orkar vänta så länge
Tack! Typ 13 månader ishSnyggt jobbat @Hebbe lille, stort GRATTIS! Hur många år hade du kvar tills du skulle fylla 40 då, Hehe !
Yes, bara att ta bort!Känns riktigt bra detta! Då ska jag bara jaga fram ett fint armband. Brunt med vita sömmar sökes , någon som kan rekommendera en hemsida? Är det 20mm som gäller för pro?
För att korta av länken, bara att skruva isär upp och ner på länkbiten som ska bort?