• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Tisdag!
image.jpeg

Jag är glad jag fick den :) Tidiga sjuttiotalare med medallion och stepdial är väl också på väg upp.
Undra vad den här går för nästa gång den säljs:
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-105-003-ed-white-cal-321-1965.47618/
Yes, kostar fortfarande i princip inget extra, patina ger fortfarande mer värdeökning.
55-60k eller liknande skulle jag tro, det är vad en 2998 såldes för här för 2.5 år sedan :bored:

Blivit klok på om det är dn 71a du har?

vHJCr91.jpg

Onekligen en härlig Speedmaster tuesday!

Pandan har fått sällskap av en 145.0022. Handlades av en trevlig prick här på forumet. Han är välkommen att träda fram om han vill!

Detta är mitt första vintageköp, eller mjukisvintage kanske vi ska kalla det. Speedyn är troligtvis från 1998 då refnr börjar på 4836. Misstänkt transitional då tritium slutade användas 1997. Ska bli spännande att se om det sitter ett 861 eller 1861-verk i den!

Må väl och njut av dagen!

vHJCr91.jpg

Pandan har fått sällskap av en 145.0022. Handlades av en trevlig prick här på forumet. Han är välkommen att träda fram om han vill!

Detta är mitt första vintageköp, eller mjukisvintage kanske vi ska kalla det. Speedyn är troligtvis från 1998 då refnr börjar på 4836. Misstänkt transitional då tritium slutade användas 1997. Ska bli spännande att se om det sitter ett 861 eller 1861-verk i den!

Men shit!! Bara till att gratulera!!
Kul med dubbla!

vHJCr91.jpg

Snygg kombo!
Är svag för panda-dial!

Tillbaka
Topp