marlun
Guld
Snyggt!Nato har inte riktgt varit min grej men ack så bra Omegas egna Nato är..mjukt o tunt..o dessutom läckert på speedyn @Undersköterskan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt!Nato har inte riktgt varit min grej men ack så bra Omegas egna Nato är..mjukt o tunt..o dessutom läckert på speedyn @Undersköterskan
Orginal natot ska du inte klippa. Tycker du det är skillnad på det kontra dina andra Nato? Jag har själv några i 100-200kr klassen o de är inte jämförbara mot omegas eget.Här är mina favoriter just nu. Det sandfärgade som sitter på blir nog snyggare ju mer solbränna man får i sommar. Gillar originalnatot också, grym kvalitet men har inte hjärta att skära bort extraflärpen för att få det lite "nättare" vi får se om jag vågar ge mig på det i framtiden
Ska hänga på mitt Nato sen
Gillar verkligen natot till Speedyn
Just do it!Ska hänga på mitt sen
Leker med lumenJust do it!
Orginal natot ska du inte klippa. Tycker du det är skillnad på det kontra dina andra Nato? Jag har själv några i 100-200kr klassen o de är inte jämförbara mot omegas eget.
Köp ett annat Nato och klipp till och flytta över omega spännetOmegas Nato är i en klass för sig men jag tycker rent generellt att natobanden bygger lite för mycket på höjden och tycker de sitter och känns bättre om man tar bort "flärpen" Å ena sidan det tar ju emot att sabba fullsetet bara av den anledningen men å andra sidan så ska ju grejerna användas
Precis! Känslan är överlägsen o flärpen stör inte mig det minsta. Då är jag ändå skeptisk till NatoMen det står Omega på fler delar och det är tygkvaliteten som är så överlägsen på Omegas Nato, tror det är sytt av silkestrådar från månlandarens fallskärmar eller håret från 14 oskulder eller bara av jävligt hög kvalitet
Haha! Tycker iofs att Omeganatot är smidigare än vanliga naton, behöver du verkligen hugga av flärpen på det?Men det står Omega på fler delar och det är tygkvaliteten som är så överlägsen på Omegas Nato, tror det är sytt av silkestrådar från månlandarens fallskärmar eller håret från 14 oskulder eller bara av jävligt hög kvalitet
en kollega har lyckas få denna via SV AD...leverans i höst...ska vara ett av få ex som kommer till Sverige. Tycker det är en av de mest lyckade limiterade Speedys. En samlar modell kanske?
SafirDen är snygg, jag gillar FOIS-en också. Det enda jag tycker är tråkigt med den är att det är safirglas, vet du hur det är med den här? Safir eller hesalite?
Fan så härlig! Årtal?
Ja Speedy är livskvalitetVilken lyx att ha en Speedy! Kanske borde köpa en vintage också att ha i rotationen..
Reduced? Det är kronografmodulen som är svår att serva, om det är resten av klockan som behöver fräschas upp kanske det inte blir så dyrt.Min mjukisvintage Speedy från 1998 går dessvärre 25 sekunder för snabbt på ett dygn. Är det läge för en sådan där billig service månne?
Det är en klassisk månklocka. Stör mig inte nämnvärt på tidsglappet men tänkte jag lämnar nog in den för en liten besiktning.Reduced? Det är kronografmodulen som är svår att serva, om det är resten av klockan som behöver fräschas upp kanske det inte blir så dyrt.
Thanks! 145.022-71.Fan så härlig! Årtal?
Ja, det skadar ju inte att få ett utlåtande.Det är en klassisk månklocka. Stör mig inte nämnvärt på tidsglappet men tänkte jag lämnar nog in den för en liten besiktning.
Jag gillar verkligen den där, mailade runt till olika AD:s när jag först såg den under Basel men utan framgång eller med svar som att den är utsåld...en kollega har lyckas få denna via SV AD...leverans i höst...ska vara ett av få ex som kommer till Sverige. Tycker det är en av de mest lyckade limiterade Speedys. En samlar modell kanske?
Den är svårfångad...även senaste snoppyn gick jag bet på.Jag gillar verkligen den där, mailade runt till olika AD:s när jag först såg den under Basel men utan framgång eller med svar som att den är utsåld...