Hej bästa speedyfanatiker's.
Jag har nyligen plockat upp en ny Omega Speedmaster 3861 ref: 310.30.42.50.01.002.
Jag är överlag väldigt nöjd med klockan dem nya måtten är perfekta enligt min mening och det nya armbandet är sjukt snyggt och ett stort plus är att det smalnar av vilket känns modernt väldigt skönt att ha på. Det enda som jag stör mig lite på är att det inte finns någon "quick adjustment" på claspen vilket jag tycker är konstigt för en klocka i den här prislappen och kalibern - hade det här funnits så hade det enligt mig varit en av de bästa kronograferna på marknaden.
Efter att jag googlat runt lite på nätet har jag nu sett att Omega har släppt en ny clasp med "quick adjustment" som följer med dem nya Omega Chronoscope klockorna. Den här claspen ska vara i samma mått som nuvarande clasp på 3861'an som gör att den här även passar dessa modeller.
Se bild nedan:
Är det någon av er här på forumet som gått tänkt på att byta ut nuvarande clasp på 3861'an till den här nya? och om det är någon som gjort det här dela gärna hur du gick till väga för att beställa den här nya claspen samt hur du tycker att den känns?
Ref nummret på den nya claspen är 117STZ013899.