• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
En liten bok damp ner i posten idag 😀, undrar om man har tagit sig vatten över huvudet…. lugnar inte riktigt ner köptankarna direkt 😬
FBCFC238-3D39-4F9A-8BF2-8CC90FB2D628.jpeg
 

Alx

Omega
Laddade för skojs skull ner appen lepsi för att se om någon av mina klockor var magnetiserad. Tydligen visade det sig att min speedmaster var det. Har inte på mig den dagligen så har inte uppfattat det skulle vara något knas med tiden, men får kanske kolla upp det.

hur allvarligt kan magnetfält skada klockan?
Är det bara att köpa en demagnetizer på amazon och fixa till den eller tror ni det krävs mer handpåläggning eller besök hos urmakare?
 

JGP

Cartier
2-Faktor
107E8D76-6318-400A-B286-53F5C15F1E0E.jpeg
Spanar in favoriten 😍
Vet någon hur det fungerar med ”3861 länk” kan man få tag på den till min speedmaster? Är det rätt väg att gå? Samt hur får man tag på samt pris?
Ha en bra lördag!
Jag kör US 1479, superbekväm men claspen har lite mer att önska (https://www.uncleseiko.com/collections/speedmaster-1/products/us1479-omega-speedmaster-bracelet-20mm). Min uppfattning är att det går att beställa 3861-länken från AD, prisbild oklar då jag inte kollat upp det närmre, men tycker att man får mycket för pengarna med US 1479.
 

JGP

Cartier
2-Faktor
Jag kör US 1479, superbekväm men claspen har lite mer att önska (https://www.uncleseiko.com/collections/speedmaster-1/products/us1479-omega-speedmaster-bracelet-20mm). Min uppfattning är att det går att beställa 3861-länken från AD, prisbild oklar då jag inte kollat upp det närmre, men tycker att man får mycket för pengarna med US 1479.
@Matte96 se även här tidigare i tråden
Yes, se inlägg ovan 😊 ~ 9,3k.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Kanske du har nämt tidigare men hur känns bytet?
Sitter kvar med safiren faktiskt! Går lite från dag till dag hur den känns ska jag vara ärlig med.

Är fortfarande väldigt kluven men tänker att jag redan tagit den ekonomiska smällen så kan lika gärna känna på den ett tag innan jag gör något. Det är ju egentligen inget fel på den även om det kanske känns så ibland!

Var stressad i höstas av att jag verkligen ville ha en klocka från -21 som min dotter, men fick tag i en BB58 vid jul så nu känns de mindre stressigt med Speedmastern.
 
Senast ändrad:

Erkkn

Cartier
Blivit sugen på open caseback till min 3861 Hesalite, någon som vet vars man kan få tag i ett original om det ens går!?

Eller är hela idén dum, som det ser ut i planerna är en rymdresa långt bort just nu.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Blivit sugen på open caseback till min 3861 Hesalite, någon som vet vars man kan få tag i ett original om det ens går!?

Eller är hela idén dum, som det ser ut i planerna är en rymdresa långt bort just nu.
Det senaste jag hört när jag luskat runt kring detta är att det inte är möjligt att få tag i från Omega. Men vem är jag och säga att de inte skulle gå på något sätt!
 
Topp