Hej speedyvänner. Jag behöver er hjälp med en grej. Jag är en ny och överlycklig ägare av en speedmaster, och jag har njutit av varenda sekund än så länge. Efter att under dagen ha testat kronograffunktionen så har jag dock noterat att kronografens timvisare inte är helt perfekt synkad till minutvisaren. Se bild 1, där man ser att timvisaren är centrerad på 6 samtidigt som minutvisaren är på 54, och på bild 2, där minutvisaren är på 60 men timvisaren tydligt är förbi markeringen. Efter att ha hittat detta noterade jag även att timvisaren inte är helt centrerad vid 12 när kronografen är nollställd, utan den står en liten bit till höger om 12 (bild 3 och bild 4).
Egentligen är ju detta inget som borde störa, och jag kan förmodligen leva med det, men när man har betalat så pass mycket för en klocka så känns det lite trist att den inte är helt perfekt. Vad säger ni, är detta vanligt för speedmasters och det är bara att gilla läget och njuta av klockan som den är, eller borde jag gå tillbaka till AD för att få det fixat på garantin? Hur hade ni gjort?