• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Monochrome monday här med grått alligator till en grå polo
image.jpg

Jag har börjat tycka speedmaster är riktigt tuff och kanske nästa gång jag köper klocka blir de en sån, har aldrig haft en icke automat så frågar er som har speedy, hur många varv brukar ni dra upp era speedys och gör ni det varje dag? Känns stoppet markant när den är fullt uppdragen? Tänker främst på de nyaste kalibrarna.

Jag har börjat tycka speedmaster är riktigt tuff och kanske nästa gång jag köper klocka blir de en sån, har aldrig haft en icke automat så frågar er som har speedy, hur många varv brukar ni dra upp era speedys och gör ni det varje dag? Känns stoppet markant när den är fullt uppdragen? Tänker främst på de nyaste kalibrarna.
Jag drar den varje morgon,ibland varannan.Det känns tydligt när den är full uppdragen,inga konstigheter.Personligen rekommenderar jag (till alla som vill köpa en Speedy och har cashen ) att köpa den nya cal 3861.Efter att ha ägt både 35.70.50 och 001, tycker den nya Speedy är grym.Verket som tog fyra år att producera är nu Master Co Axial och antimagnetic. Sen har vi visarna,t avlan och inte minst länken och claspen. Uppgradering de luxe alltså. Med detta sagt Speedy gör sig rätt i alla former, vintage eller nyare. IMHO

Brukar bli ungefär 20-varv per dag, drar inte upp samma tid varje dag men jag drar tills de tar stopp. Det är ett tydligt stopp och man behöver inte ta i eller något för att känna det. Är man orolig kan jag rekommendera att plocka upp någon billig Seagull 1963 eller liknande så får man in känslan att dra upp en mekanisk chrono väldigt snabbt. :)

Jag drar den varje morgon,ibland varannan.Det känns tydligt när den är full uppdragen,inga konstigheter.Personligen rekommenderar jag (till alla som vill köpa en Speedy och har cashen ) att köpa den nya cal 3861.Efter att ha ägt både 35.70.50 och 001, tycker den nya Speedy är grym.Verket som tog fyra år att producera är nu Master Co Axial och antimagnetic. Sen har vi visarna,t avlan och inte minst länken och claspen. Uppgradering de luxe alltså. Med detta sagt Speedy gör sig rätt i alla former, vintage eller nyare. IMHO
Det är 3861 jag isåfall e ute efter, den med saphire glas fram å bak som på min seamaster och aquaterra. Grymt trevligt att de inte e så mycket högglanspolerat på den också.

Tillbaka
Topp