Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där Ed White exemplaret betingar premium främst för att det är full set. Extremt ovanligt för en sådan referens. Utan box/papper kansle den skulle ligga kring 130-150 på c24Hej!
Dum fråga kanske från någon som är intresserad av vintage Speedmasters men som inte har full koll, varför kostar den här 172 tkr
Omega Speedmaster 105.003 - 65 Pre Moon “Ed White” Full Set... säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 172 097 kr
Omega Speedmaster Professional Moonwatch Annons: 172 097 kr Omega Speedmaster 105.003 - 65 Pre Moon “Ed White” Full Set..., Referensnummer 105.003-65; Stål; Manuell uppvridning; Skick Mycket bra; År 1965; Klocka med oriwww.chrono24.se
när den här https://www.chrono24.se/omega/omega...onal-moonwatch-full-set-1972s--id22609096.htm
kostar 86 tkr?
Och en tjomme vill ha hela 819 tkr för den här??? https://www.chrono24.se/omega/vinta...ic-dial-steel-extract-bj-1967--id21152429.htm
Räknas dessa?Halloj alla speedy-tokar,
Tänkte höra med er, kvarts-speedmaster finns det någon utöver den med digital visning? Jag gillar de flesta speedmaster dinkorna men hade önskat mig att de fanns en kvartsvariant då jag föredrar att inte behöva vrida upp klockan när jag tar på mig den.
Jag hade liknande på min som jag köpte i januari. Lämnade in till åf (Eriksson Urhandel) som skickade den till Omega servicecenter. Var tillbaka en vecka senare, perfekt linjerad.Köpte ny klockan en vecka sedan och igår upptäckte att tim visare på chroangrafen sitter inte rätt. Är det någon som har haft samma problem och hur löstes sig problemet i butiken där är klockan köpt?
Jag har köpt den klocka hos Eriksson Urhandel.Jag hade liknande på min som jag köpte i januari. Lämnade in till åf (Eriksson Urhandel) som skickade den till Omega servicecenter. Var tillbaka en vecka senare, perfekt linjerad.
Har en likadan. Min sitter nog rätt vill jag minnas, men i gengäld sitter sekundvisaren lite off.Köpte ny klockan en vecka sedan och igår upptäckte att tim visare på chroangrafen sitter inte rätt. Är det någon som har haft samma problem och hur löstes sig problemet i butiken där är klockan köpt?
Jag tänker inte låta bli och släppa.Har en likadan. Min sitter nog rätt vill jag minnas, men i gengäld sitter sekundvisaren lite off.
Dock måste man komma ihåg att vi talar om en manuell klocka som drivs av kugghjul. Mellan kuggarna finns det ett visst spel. Det gör det lite utmanande att få visaren exakt rätt.
Och så får man finna sig i att det finns en viss tolerans på visarens läge.
När jag var hos Breitling Nordic och diskuterade just detta så sa han att en visare som inte träffar index inte kommer att släppas igenom garantikontrollen.
Min Speedmaster var hos Omega i Sthlm av ett annat ärende och servicechefen tittade på den och konstaterade att sekundvisarens läge nog var att betrakta som inom spec.
I ditt fall centrerar visaren inte över index, men träffar ändå.
Vill du "bråka" så ordnar de säkert det åt dig. Men om du inte insisterar så tror jag de betraktar det som ändå inom toleransen.
Affären kommer inte att göra något åt den utan den kommer med all säkerhet att gå till Omega i Sthlm, Sveavägen.
Jag köpte också på Eriksson, och de strulade inte alls när jag lämnade in den. Det kommer att gå bra.Jag tänker inte låta bli och släppa.
Billigare klockor som jag köpte hade inga såna problem. Om Omega accepterar nånting sånt jag tänker inte acceptera det.
Känsla att en ny klockan behövs öppnas och servas känns inte bra.
Ska se vilka rättigheter har jag.
Tror också att allt kommer gå bra.Jag köpte också på Eriksson, och de strulade inte alls när jag lämnade in den. Det kommer att gå bra.
Självklart ska du höra av dig till butiken! Det där är inte okej för en ny omegaJag tänker inte låta bli och släppa.
Billigare klockor som jag köpte hade inga såna problem. Om Omega accepterar nånting sånt jag tänker inte acceptera det.
Känsla att en ny klockan behövs öppnas och servas känns inte bra.
Ska se vilka rättigheter har jag.
Upplever att 321:ans tachyring är smalare än standard stock speedy. det kanske är ”tidsenligt” korrekt?Det är något speciellt med en manuell kronograf
Det är en synvilla. Mätte med skjutmått och det är exakt samma mått. Tror det är Safirglaset på 321:an som ger effekten av att ringen ser mindre utUpplever att 321:ans tachyring är smalare än standard stock speedy. det kanske är ”tidsenligt” korrekt?
Nej. Eller jag har en. Jag gillar den. Men utgår ifrån att om inlägg med dem tas bort från denna tråd så är det inte en speedmaster.Räknas dessa?
Trevlig syn!Ute på promenad.
Tackar tackar!Trevlig syn!