Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis på födelsedagen!En annan firar både födelsedag och Speedytuesday! Inte så illa…
Det var kul att få klämma på den nya också. Det där gänget gjorde sig bra tillsammansJag va förbi @Gmtmaster i helgen och fick hjälp att byta till stållänken. Han tog fram sin speedy trippel
Riktigt snyggt! Vad är det för färg/modell du har?
Stardust dial skulle det hetat på Rolexspråk och genast blivit 30% dyrareFick dessa bilder av en kollega på jobbet. Fuktskador. Den skulle behöva räddas upp och restaureras på bästa sätt.
vad säger experterna? Tidlösaur i Uppsala som gäller?
Ser ut att vara en 105.012-65 med 321 urverk. Vad det gäller Sthlm så har jag hört mycket gott om Farfars Klocka vad det gäller just vintage Speedmasters. Så jag tror du gör bra i att gå dit och höra.Fick dessa bilder av en kollega på jobbet. Fuktskador. Den skulle behöva räddas upp och restaureras på bästa sätt.
vad säger experterna? Tidlösaur i Uppsala som gäller?
Tack för bra svar. Tanken är att min kollega skall försöka få den så fin och fungerande det går utan att förstöra den. Ber honom kolla med farfars ur. Så får vi se.Ser ut att vara en 105.012-65 med 321 urverk. Vad det gäller Sthlm så har jag hört mycket gott om Farfars Klocka vad det gäller just vintage Speedmasters. Så jag tror du gör bra i att gå dit och höra.
Just 321 urverken är ganska svåra då det inte är så lätt att få tag på delar och jag misstänker att den inte kommer se så rolig ut i verket. Kommer nog att krävas en del för att få den att fungera men det vet man inte förens man öppnat och kikat på verket.
Om det ser illa ut hade jag nog övervägt att skickat den till Omega eller möjligen köpa ett komplett 321 för att använda som donator.
Om man skickar till OMEGA får man vara väldigt noga med att begära att dem inte polerar boetten eller boettlocket. Andra delar kommer de att kräva att man byter ut, men de utbytta delarna får man tillbaka och de kan man alltid montera tillbaka senare om man så önskar. Värdet och charmen ligger i att man har kvar orginaldelarna som kom med från fabrik, även om de är trötta. Man ska, förutom i vissa undantagsfall, inte manipulera orginaldelarna utan låta dem vara som dem är.
Det är olika referenser - tidigare producerades i mindre exemplar och finns färre i gott skick.Hej!
Dum fråga kanske från någon som är intresserad av vintage Speedmasters men som inte har full koll, varför kostar den här 172 tkr
Omega Speedmaster 105.003 - 65 Pre Moon “Ed White” Full Set... säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 172 097 kr
Omega Speedmaster Professional Moonwatch Annons: 172 097 kr Omega Speedmaster 105.003 - 65 Pre Moon “Ed White” Full Set..., Referensnummer 105.003-65; Stål; Manuell uppvridning; Skick Mycket bra; År 1965; Klocka med oriwww.chrono24.se
när den här https://www.chrono24.se/omega/omega...onal-moonwatch-full-set-1972s--id22609096.htm
kostar 86 tkr?
Och en tjomme vill ha hela 819 tkr för den här??? https://www.chrono24.se/omega/vinta...ic-dial-steel-extract-bj-1967--id21152429.htm
Tack! Jo jag vet att priserna på Chrono24 är helt galna och inte direkt representativa.Det är olika referenser - tidigare producerades i mindre exemplar och finns färre i gott skick.
Brun urtavla, kallas ofta "tropical" genererar premium om det är attraktivt - eftersom inte alla exemplar fått den effekten.
Sen är priserna på chrono24 ofta galna oavsett.
Rekommenderar Speedmaster101.com för pris beroende på referens.
Läs runt lite om den s.k. "Ed White" så kommer du inse att de är högt eftertraktade och kostar en hel del. Med det sagt är jag inte tillräckligt kunnig för att säga vad ett rimligt pris skulle ligga på.Hej!
Dum fråga kanske från någon som är intresserad av vintage Speedmasters men som inte har full koll, varför kostar den här 172 tkr
Omega Speedmaster 105.003 - 65 Pre Moon “Ed White” Full Set... säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 172 097 kr
Omega Speedmaster Professional Moonwatch Annons: 172 097 kr Omega Speedmaster 105.003 - 65 Pre Moon “Ed White” Full Set..., Referensnummer 105.003-65; Stål; Manuell uppvridning; Skick Mycket bra; År 1965; Klocka med oriwww.chrono24.se
när den här https://www.chrono24.se/omega/omega...onal-moonwatch-full-set-1972s--id22609096.htm
kostar 86 tkr?
Och en tjomme vill ha hela 819 tkr för den här??? https://www.chrono24.se/omega/vinta...ic-dial-steel-extract-bj-1967--id21152429.htm