• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Farttisdag!
1000009278.jpg
 
Fratello skriver om den nya länken med microjustering.

För er som inte orkar läsa ;) så är den nya claspen 33mm jämfört med den nuvarande som är 29mm, förlängningen är 2,3mm vilket ska motsvara en halv länkbit. Den kostar €200 och har nummer 117STZ013899

 
Fratello skriver om den nya länken med microjustering.

För er som inte orkar läsa ;) så är den nya claspen 33mm jämfört med den nuvarande som är 29mm, förlängningen är 2,3mm vilket ska motsvara en halv länkbit. Den kostar €200 och har nummer 117STZ013899

förstår jag det rätt att vanliga speedmaster från och med nu då kommer med den nya länken?


är den utan mikrojustering discontinued?
 
Behöver egentligen bara scrolla ett par sidor i denna tråden för att se vilket massivt lyft det blivit när Omega gick tillbaka till stepped på de moderna referenserna. Utseendemässigt men säkert också försäljningsmässigt (ok, länken hjälper lite också).
Börjar nästan tro jag är ensam om att föredra föregångaren (005). Stepdial gillar jag inte och nya länken är bara ful.
 
Tillbaka
Topp