• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Jag har aldrig haft någon Speedmaster, inte ens någon Omega. Jag kärade ner mig i Mitsukoshi (eller för den delen Apollo 35th) för några månader sedan. Tack för bukt-länken till urtavlan. Jag högg en. Nu ska jag väl skaffa själva klockan också... ;-)
 
Ska åka och köpa en 1,2mm mejsel så jag kan sätta dit en länkbit till :)
image.jpeg
 
Någon som har, eller har köpt till sin respektive, en 38 mm Speedmaster chrono? Tycker den är rätt snygg på bild, inte sett IRL. Det enda jag kan oroa mig för är att tavlan känns väldigt skarp. Siffrorna är oerhört krispiga, ser lite billigt ut på bild. Men kan tänka mig att det ser lite annorlunda ut i verkligheten.

Skulle kunna vara ett roligt komplement till hennes Air-King, lite större och elegantare.

Lägger till en snodd bild från nätet så ni vet vilken jag tänker på!
ACE_5583.jpg
 
Jag har aldrig haft någon Speedmaster, inte ens någon Omega. Jag kärade ner mig i Mitsukoshi (eller för den delen Apollo 35th) för några månader sedan. Tack för bukt-länken till urtavlan. Jag högg en. Nu ska jag väl skaffa själva klockan också... ;-)
Såg att det fanns en speedy till bra pris på K&S (18000)
Om du ändå ska modda så kanske inte papper spelar så stor roll?
Tavelbyte kan dom göra på Rob Engström för 2000.
 
Jag har aldrig haft någon Speedmaster, inte ens någon Omega. Jag kärade ner mig i Mitsukoshi (eller för den delen Apollo 35th) för några månader sedan. Tack för bukt-länken till urtavlan. Jag högg en. Nu ska jag väl skaffa själva klockan också... ;-)
Bra hugget! @zazuki nöp en han med så vi tre får väl införa en Mitsukoshi-monday framöver! PM:a om du behöver moddar-tips.
 
Grymt fin! Har den börjat gulna på index 11 och 12 eller är det bara fotoljuset? Kan man få se en bild på hur 1171 sitter på insidan av handleden? :)

Tackar!
Nä tavlan är gulnad. Tritiumet lyser inte så man bländas, så att säga
Men har denna, kanske kan hjälpa
IMG_6677.JPG

Tyvärr är klockan på en service men denna kanske funkar, Båda bilderna är tagen minutrar innan den gick på
en omfattande service
 
Tackar!
Nä tavlan är gulnad. Tritiumet lyser inte så man bländas, så att säga
Men har denna, kanske kan hjälpa
IMG_6677.JPG

Tyvärr är klockan på en service men denna kanske funkar, Båda bilderna är tagen minutrar innan den gick på
en omfattande service
Riktigt fint. Tack vare @m8rt och hans sågning av mina länkar har jag suttit och googlat lite idag på 1171. Gillar verkligen den fyrkantiga sänkningen med Ω-loggan!

c4326b11.jpg
 
Ja precis, Inge konstigt med den. Gillar den också. Ser man utvecklingen genom åren.
Dock om jag inte är helt glömsk så är det en ersättningslänk. SÅ den är från åren kring 74.
Det kan vara så att klockan sålts med läder band och sen vill ägaren ha länk eller så har den vid något tillfälle varit tvunget att bytas ut,
 
Min jakt på min framtida speedmaster går vidare. Nu undrar jag vad ni tycker om hesalite sandwich gentemot sapphire sandwich, dvs. typ 3572.50 vs 3573.50? Ge mig alla pros and cons tack! :pompus:
 
Tillbaka
Topp