• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Morning speedy lovers
image.jpeg
 
ang det här med årsklocka...själv tycker jag det är en fin tanke som bör stanna där. Däremot när man fyller år tex jämt, kan jag tänka mig att plocka ut en klocka helt ny för att hedra min dag. Denna skulle sedan kunna gå arv. För mig känns det bättre att själv plocka ut nåt helt nytt. fast o andra sidan behöver man ju inte vänta tills man fyller år :cool:
 
Hej folket!
Sitter med en speedy broad arrow som behöver en fullständig jäkla super-helservice. Uret är från ca 2002, vet inget om verket inuti (arvegods från farsgubben) och sekundvisaren har trillat av, tryckknapparna är tröga och icke-fungerande och urverket är helt dött. Tickar lite om man skakar men sen dör det. Vad tror ni en service skulle ligga på kostnadsmässigt? Nu snackar vi alltså renovering totale. Är nervös för svaren... Hit me!

Edit: har självklart inte skakat klockan sedan visaren trillade av...
 
Hej folket!
Sitter med en speedy broad arrow som behöver en fullständig jäkla super-helservice. Uret är från ca 2002, vet inget om verket inuti (arvegods från farsgubben) och sekundvisaren har trillat av, tryckknapparna är tröga och icke-fungerande och urverket är helt dött. Tickar lite om man skakar men sen dör det. Vad tror ni en service skulle ligga på kostnadsmässigt? Nu snackar vi alltså renovering totale. Är nervös för svaren... Hit me!

Edit: har självklart inte skakat klockan sedan visaren trillade av...

En standard service ligger runt 6000 kr. Lämnade in min för ett tag sen.
De ska göra allt och lite till så det blir 11000
 
Hej folket!
Sitter med en speedy broad arrow som behöver en fullständig jäkla super-helservice. Uret är från ca 2002, vet inget om verket inuti (arvegods från farsgubben) och sekundvisaren har trillat av, tryckknapparna är tröga och icke-fungerande och urverket är helt dött. Tickar lite om man skakar men sen dör det. Vad tror ni en service skulle ligga på kostnadsmässigt? Nu snackar vi alltså renovering totale. Är nervös för svaren... Hit me!

Edit: har självklart inte skakat klockan sedan visaren trillade av...
Har ingen speciell koll på just det urverket men skulle satsa på att du kan komma undan med ca 5000 för service och lite delar på det. 6000-7000 kanske. Hör dig för bland lite olika urisar. Att lämna till en butik är inte alltid billigast.
 
Tillbaka
Topp