Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Själv är jag så gammal så en Speedmaster som årsklocka skulle jag aldrig ha råd med
Välkommen! Kul att du har hittat hit! Hur känns bandet? Ser somrigt och fint ut med mocka!Äntligen får man vara med på en Speedy Tuesday igen, och dagen till ära med nytt band från @rogart-63:
Stiligt! Du jobbar den här veckan eller? Är det lugnt på båten?God Morgon, Speedfreaks!
Lite dåligt med ost bara!God morgon! Äter frukost med Speedy.
Tack! Har varit med här ett tag men klockan har varit på service i nästan två månader så inte kunnat posta på tisdagarna . Bandet känns utmärkt, tycker att framförallt en vintage-Speedy passar allra bäst på läder. Och Rogart gör riktigt fina band.Välkommen! Kul att du har hittat hit! Hur känns bandet? Ser somrigt och fint ut med mocka!
Hej folket!
Sitter med en speedy broad arrow som behöver en fullständig jäkla super-helservice. Uret är från ca 2002, vet inget om verket inuti (arvegods från farsgubben) och sekundvisaren har trillat av, tryckknapparna är tröga och icke-fungerande och urverket är helt dött. Tickar lite om man skakar men sen dör det. Vad tror ni en service skulle ligga på kostnadsmässigt? Nu snackar vi alltså renovering totale. Är nervös för svaren... Hit me!
Edit: har självklart inte skakat klockan sedan visaren trillade av...
En standard service ligger runt 6000 kr. Lämnade in min för ett tag sen.
De ska göra allt och lite till så det blir 11000
11 000? Dyrt... Fattar att det är mycket renovering men 11?? Sjukt. Visserligen måste förmodligen hela urverket bytas.. Men 11!?? Jaja. Bara att hacka i sig. Tack för svar. Happy speedy tuesday!
Det ska byta saker i urverket. och sen urtavlan och massa annat.
Ja verkligen det är bara blunda och dra kortet.
Urtavlan är crisp, fine och snygg så den vill jag inte ha utbytt...
Nä du får säga till vad du vill ha gjort. typ att det inte ska polera den. eller byta tavlan.
Så jag går till AD, säger att jag vill ha helrenovering förutom urtavla så landar det på 11 ca? Känns ändå värt det iom affektionsvärdet. Tack igen
Jobbar näst sista veckan i semester. Ja, det är hyfsat lugnt fast desto fler fritidsbåtar runt omkring en att hålla koll påStiligt! Du jobbar den här veckan eller? Är det lugnt på båten?
Välkommen tillbaka till värmen!Äntligen får man vara med på en Speedy Tuesday igen, och dagen till ära med nytt band från @rogart-63:
Tackar, känns skönt att vara tillbaka. Bonusbild bara för att jag numera kan se Omega-symbolen i glaset lättare:Välkommen tillbaka till värmen!
Har ingen speciell koll på just det urverket men skulle satsa på att du kan komma undan med ca 5000 för service och lite delar på det. 6000-7000 kanske. Hör dig för bland lite olika urisar. Att lämna till en butik är inte alltid billigast.Hej folket!
Sitter med en speedy broad arrow som behöver en fullständig jäkla super-helservice. Uret är från ca 2002, vet inget om verket inuti (arvegods från farsgubben) och sekundvisaren har trillat av, tryckknapparna är tröga och icke-fungerande och urverket är helt dött. Tickar lite om man skakar men sen dör det. Vad tror ni en service skulle ligga på kostnadsmässigt? Nu snackar vi alltså renovering totale. Är nervös för svaren... Hit me!
Edit: har självklart inte skakat klockan sedan visaren trillade av...
Har ingen speciell koll på just det urverket men skulle satsa på att du kan komma undan med ca 5000 för service och lite delar på det. 6000-7000 kanske. Hör dig för bland lite olika urisar. Att lämna till en butik är inte alltid billigast.
Ser härlig ut, bra jobbat Hör av mig till dig framåt hösten för tips när det är dags för mig att börja bygga en Saturn V åt mina Speedys Ha en bra Speedy TuesdayJag lovar, detta är sista fotot av denna typ.
Ha en trevlig Tisdags kväll!