• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Gillar Jubilee länkar och tycker de sitter skönt men länken som sitter på 3861 är samma feeling och snyggare till den boetten i mina ögon, men i övrigt har jag inga erfarenheter 😅
Varit ute ur klocksvängen länge så inte hängt med i länken på 3861. Vad finns det för options till 145.022?!

IMG_2257.jpeg

Varit ute ur klocksvängen länge så inte hängt med i länken på 3861. Vad finns det för options till 145.022?!

IMG_2257.jpeg

Om man ska göra det rätt så är väl referenserna på "nya" Speedmastern:

310.30.42.50.01.001 (Hesalite) 310.30.42.50.01.002 (Sapphire)

Och där ser länkarna ut såhär och längst till höger den förra versionen av Speedy länken:

1000010739.jpg

Annars är flat link schysst på lite äldre speedys i mina ögon och även på nyare 😊

1000010740.jpg

Hej igen,

Jo, cert/kort skulle också skickas med, men som du säger ligger frakten på deras ansvar men ändå blir man lite nervös.

Såg nu att klockan är stämplad 2021-08-11, känns som det blir tight med garantin 😅

Lär åka på frakt och nytt låsmekanism.

Mvh/Erik

Det är 5 års garanti på Omega dinkor inköpa efter 1 juli 2018 eller däromkring. Såg nu att någon redan skrivit detta.

Det är 5 års garanti på Omega dinkor inköpa efter 1 juli 2018 eller däromkring. Såg nu att någon redan skrivit detta.
Stämmer bra det!

Garantitiden står på Pictogramskortet f ö men har man t ex en Speedmaster med 1861 uttagen månaderna efter 1/7 2018 så lär det stå 2 år där. Det här kom lite retroaktivt som jag minns det samt förstås lite ledtid innan uppdaterade Pictograms nådde butikerna.

Vänner! Om man vill ha att Omega-spänne till sitt läderband (Hirsch Duke), rekommenderar ni nytt eller ett äldre?

Skannat av K&S men verkar vara dåligt med spännen ute. Är det nya värt sina 700 spänn? 😅

Tjenare gänget!

Tänkte kolla om någon har tips på bra gummiband till Speedyn (3861 om det spelar någon roll med ref)?

Jag har testat Omegas egna till speedmaster med kan tycka att 3500 för gummi och ytterligare 3500 för viklåset är jäkligt saftigt. Är jag bara snål och får vara beredd på att betala detta eller finns det andra bättre alternativ?

7D562EB5-A1DC-4C2D-BB3D-96EB4A04921D.jpeg

F0E9CFDC-B752-4829-8915-AAD3115A5650.jpeg

Bifogar bilder på aktuellt band (men på fel klocka).

Tjenare gänget!

Tänkte kolla om någon har tips på bra gummiband till Speedyn (3861 om det spelar någon roll med ref)?

Jag har testat Omegas egna till speedmaster med kan tycka att 3500 för gummi och ytterligare 3500 för viklåset är jäkligt saftigt. Är jag bara snål och får vara beredd på att betala detta eller finns det andra bättre alternativ?

Halloj!

Tänker att de här från Watchwear kanske skulle funka?

Jag har inte testat dem själv, men tror någon i tråden har gjort det? Kan nog bli bra. Vi på KS har dessutom rabatt där 😃

Tjenare gänget!

Jag har ett Rubber B på min. Passar utmärkt. Finns ett svart på Blocket för 950 (utgångspris).

IMG_3814.jpeg

Senast ändrad:
Tjenare gänget!

Hej! Det är en grym klocka du provar, men jag vet inte om den passar på gummi. Får inte ihop guld och gummi även om Rolex sysslar med sådant. Ett svart läder hade funkat bättre. Men gillar man gummi så finns det ju billigare alternativ. Eller varför inte ett sailcloth från Artem det tycker jag funkar bra på Speedyn, den blir ju lite sportigare då. De har ju också bra låsalternativ.

Lite inspiration:

Halloj!

Tänker att de här från Watchwear kanske skulle funka?

Jag har inte testat dem själv, men tror någon i tråden har gjort det? Kan nog bli bra. Vi på KS har dessutom rabatt där 😃
Tack för tips! Hade ett från Watchwear på min Moonswatch men tyckte den var liiiiiite för "lätt". Helt klart ett prisvärt och perfekt band till moonswatchen men till Speedyn vill jag nog ändå ha något med lite mer tyngd - något detta gummiband från Omega hade.

Jag har ett Rubber B på min. Passar utmärkt. Finns ett svart på Blocket för 950 (utgångspris).

IMG_3814.jpeg
Hört mycket gott om Rubber B! Tack för tips!

Hej! Det är en grym klocka du provar, men jag vet inte om den passar på gummi. Får inte ihop guld och gummi även om Rolex sysslar med sådant. Ett svart läder hade funkat bättre. Men gillar man gummi så finns det ju billigare alternativ. Eller varför inte ett sailcloth från Artem det tycker jag funkar bra på Speedyn, den blir ju lite sportigare då. De har ju också bra låsalternativ.

Lite inspiration:

Håller med! Tycker inte riktigt den där lirar med gummi men på min vanliga 3861 så blir det nog super med ett gummi. :) Men har såklart tänkte skaffa ett par läderband också - där har jag nog främst tittat på Delugs och Bulang & Sons. Har såklart också varit sugen på ett sailcloth och Omega egna variant ligger ju också på 3500... Där blir det super med ett Artem.

Tack för tips! Hade ett från Watchwear på min Moonswatch men tyckte den var liiiiiite för "lätt". Helt klart ett prisvärt och perfekt band till moonswatchen men till Speedyn vill jag nog ändå ha något med lite mer tyngd - något detta gummiband från Omega hade.

Hört mycket gott om Rubber B! Tack för tips!

Håller med! Tycker inte riktigt den där lirar med gummi men på min vanliga 3861 så blir det nog super med ett gummi. :) Men har såklart tänkte skaffa ett par läderband också - där har jag nog främst tittat på Delugs och Bulang & Sons. Har såklart också varit sugen på ett sailcloth och Omega egna variant ligger ju också på 3500... Där blir det super med ett Artem.
När det gäller läder kan du ju också ta en titt på Molequin och Genteel Handmade grymma band. Eller varför inte skaffa ett Omega läder med clasp, rät dyrt men claspen kan ju användas med många olika band. Håll utkik på köp och sälja, ibland dyker det upp OEM band.

När det gäller läder kan du ju också ta en titt på Molequin och Genteel Handmade grymma band. Eller varför inte skaffa ett Omega läder med clasp, rät dyrt men claspen kan ju användas med många olika band. Håll utkik på köp och sälja, ibland dyker det upp OEM band.
Tusen tack för tips - hade noll koll på Genteel men de hade ett väldigt fint utbud. :)

Någon med erfarenhet av speedy på jubilee bracelet?

Sprang på den här bilden på insta och blev lite sugen på att prova på en vintage speedy.

IMG_1812.jpeg
Det finns annars Holzer som verkar ha levererades på Speedmasters från runt 67 till runt 85 i Mexico.
IMG_5252.jpeg

(Bild från Shuck the oyster)

Här kan ni se den i botten på tabellen.
IMG_5251.png

Källa: https://omegaforums.net/threads/vintage-speedmaster-bracelet-chart.29051/

Uncle Seiko gör en variant:

Om inte annat för Fostner Bands en jubilee variant:

K

Tjenare gänget!

Watchwear är klockrent om du vill testa stilen men det är stor skillnad mellan OEM och alla billigare alternativ. Funkar SMP gummit på speedy? Det är ett väldigt trevligt band om man gillar gummi

Det finns annars Holzer som verkar ha levererades på Speedmasters från runt 67 till runt 85 i Mexico.
IMG_5252.jpeg

(Bild från Shuck the oyster)

Här kan ni se den i botten på tabellen.
IMG_5251.png

Källa: https://omegaforums.net/threads/vintage-speedmaster-bracelet-chart.29051/

Uncle Seiko gör en variant:

Om inte annat för Fostner Bands en jubilee variant:

K
Tack 105.012 för detta svar, fr a för tabellen över speedmaster länkar.

Watchwear är klockrent om du vill testa stilen men det är stor skillnad mellan OEM och alla billigare alternativ. Funkar SMP gummit på speedy? Det är ett väldigt trevligt band om man gillar gummi
Ja, misstänker ändå att det bara är att betala och se glad ut. 🤷‍♂️ 3500 känns bara så jäkla saftigt för ett gummiband, men som du säger kanske man inte kommer nöja sig annars. Osäker på om SMP-gummit funkar eller ej. Just detta gummi hör specifikt till någon guldmodell av Speedyn och har månkratrar "ingraverade" på insidan av bandet. :)

Tillbaka
Topp