En av de bästa sci fi efter ExpanseTrevlig tisdag! Jag har senaste dagarna upptäckt For all mankind på Apple TV. Mycket Speedys i den serien!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En av de bästa sci fi efter ExpanseTrevlig tisdag! Jag har senaste dagarna upptäckt For all mankind på Apple TV. Mycket Speedys i den serien!
Landade ett läder från Rem idag. Otrolig kvalitet måste jag säga.
Är det orginalbandet i nylån du har på bilden? eller är det aftermarket? Snyggt iaf när det är curved!Firar ett år med denna skönhet
Tack!Är det orginalbandet i nylån du har på bilden? eller är det aftermarket? Snyggt iaf när det är curved!
Att det det är 20 mm mellan luggarna förstår jag men vad är bredden vid spännet? Har ett orginalspänne från omega som är 18 mm kan det passa?Tack!
Det är Artems loop-less sailcloth, riktigt skönt när det format till sig
Åh, såklart! Jag var verkligen orolig där ett tag. Tänk om Omega hade glömt bort att höja priserna igen. Det är ju bara den sjätte eller sjunde gången på två år, så det skulle verkligen ha varit konstigt om de inte hade fortsatt den ständiga prisfesten. Jag är verkligen lättad över att de är så konsekventa när det kommer till att lätta våra plånböcker. Älskar Omega men detta börjar bli löjligt och jag kan inte vara ensamt om att tycka så!
Det ska vara 18 mm så har du ett sådant deployant spänne så ska det funka till 20 mm bandet.Att det det är 20 mm mellan luggarna förstår jag men vad är bredden vid spännet? Har ett orginalspänne från omega som är 18 mm kan det passa?
Hmmm varför denna utbredda vattuskräck på forumet? Med färska packningar och kläder på kroppen… På NASA tränade man viktlöshet med Speedy utanpå rymddräkt. I vattentank har jag läst. Inte ens med vintage har jag brytt mig så mycket om väder. Enda gången det blev problem med servicebehov var efter fyra timmars bergsvandring i hällregn med gammal Seamaster. Men då blev allt så vått att man fick hänga sedlarna i plånboken på tork efter…🌧🌧🌧🌧🌧Vädret har tvingat mig till andra klockval denna sommar, så det är extra kul att bära den idag!
Finns deployant-spänne i både 20/18 och 20/16, det senare till Speedys alligator mm. Kolla bara mått med tillverkaren av det band du önskar så det passar till det spänne du har.Det ska vara 18 mm så har du ett sådant deployant spänne så ska det funka till 20 mm bandet.
Ja, hade den varit trycktestad med gott resultat hade jag kört på, men min är testad otät pga gammal pusher så jag undviker regn.Hmmm varför denna utbredda vattuskräck på forumet? Med färska packningar och kläder på kroppen… På NASA tränade man viktlöshet med Speedy utanpå rymddräkt. I vattentank har jag läst. Inte ens med vintage har jag brytt mig så mycket om väder. Enda gången det blev problem med servicebehov var efter fyra timmars bergsvandring i hällregn med gammal Seamaster. Men då blev allt så vått att man fick hänga sedlarna i plånboken på tork efter…🌧🌧🌧🌧🌧
Halloj! Ja precis, det tar stopp när den är fullt uppdragenHej!
Har en fråga!
min nya caliber 3861, har den ett stopp när man vrider upp den? Trodde att man kunde som andra nya automatiska dra den hur länge som helst och att den när den nått max hade ett läge den klickade över så inte fjädern spändes för mycket!
Tacksam för svar!
Mvh Sage
Tack för svar! Tog mig tid att läsa manualen som följde med och hittade samma svar, men läste på nätet tidigare idag och tyckte mig läsa att det finns andra tidigare calibrar som funkar som beskrivet i mitt första inlägg, eller var det en felskrivning?Halloj! Ja precis, det tar stopp när den är fullt uppdragen
Den är ju inte automatisk och just därför går det bara att dra upp tills fjädern är helt uppdragen, sen tar det stopp. Ingen fara att dra upp den fullt så länge man inte vrider mer när man nått stoppet.Hej!
Har en fråga!
min nya caliber 3861, har den ett stopp när man vrider upp den? Trodde att man kunde som andra nya automatiska dra den hur länge som helst och att den när den nått max hade ett läge den klickade över så inte fjädern spändes för mycket!
Tacksam för svar!
Mvh Sage
Manuell verk behöver inte ha den där frikopplingsmekaniken som automatverk har, jag känner inte till något manuellt verk som inte tar stopp. Dra upp verket till max har jag aldrig hört att det skulle medföra några problem.Tack för svar! Tog mig tid att läsa manualen som följde med och hittade samma svar, men läste på nätet tidigare idag och tyckte mig läsa att det finns andra tidigare calibrar som funkar som beskrivet i mitt första inlägg, eller var det en felskrivning?
Hursomhelst så ska man väl undvika att dra upp max?
50h reserv antar jag bara stämmer om du inte startar tidtagningen?
Mvh
Tack för svar från en som är påManuell verk behöver inte ha den där frikopplingsmekaniken som automatverk har, jag känner inte till något manuellt verk som inte tar stopp. Dra upp verket till max har jag aldrig hört att det skulle medföra några problem.
Urdragningen av fjädern är konstant oavsett om kronograf är igång eller inte men på sluttampen räcker kraften inte riktigt till för att dra runt både kronograf och balans varpå den i praktiken kommer att stanna lite tidigare. Köra kronografen några timmar i början när den är fullt uppdragen skall alltså inte nalla på gångreserven om man säger så. Så har jag förstått det iaf. Fabrikanternas angivelser brukar alltid vara i underkant, läst rapporter att 3861 tickat på och hållt tiden i 60 timmar. Har faktiskt aldrig mätt min egen.