• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Har någon koll på skillnaden mellan 3572 och 3592, båda verkar ha safirbaksida men vad skiljer i övrigt?
Kanske kan försöka dra ett längre svar när jag är vid datorn. Men i stort om jag inte missminner mig så är det relativt lika.
3592 är den äldre och släpptes först som Apollo 11 limited, fått höra att den därefter gick i produktion ett tag till fast normalt.
Urverket är ett 683, dvs guldpleterat
3572 är den jag har som är efterföljande pch fanns till -02, urveket är rhodiumpletterat och samma som idagens 3573, dvs 1683

Kanske kan försöka dra ett längre svar när jag är vid datorn. Men i stort om jag inte missminner mig så är det relativt lika.
3592 är den äldre och släpptes först som Apollo 11 limited, fått höra att den därefter gick i produktion ett tag till fast normalt.
Urverket är ett 683, dvs guldpleterat
3572 är den jag har som är efterföljande pch fanns till -02, urveket är rhodiumpletterat och samma som idagens 3573, dvs 1683
Det verkar även som att texten på baksidan skiljer.

Det verkar även som att texten på baksidan skiljer.
Stämmer, men det är väl för att den ena är limited.
3592: Apollo XI / Speedmaster / / First Watch / Worn on / the moon
3572 Omega / Speedmaser / Professional/ First watch / Worn on / The moon

Eller finns det ytterligare en text då till 3592 som jag inte känner till?

• Like
Reactions: C.C
Riktigt grym. :)
IMG_20151205_153834.jpg
Vad är det för nummer på den?

/N

• Like
Reactions: C.C
Kan du inte försöka ge dig på en närbild?

Ska ge mig på det nån gång.
Just nu har jag bara tillgång till till telefonen :(
Bangar till då!

Den ser ju tuff ut. Men kanske skulle det bli ännu bättre om du tittade in i "nöta NATO-band"-tråden? Det ser ut som om klockan varit i omloppsbana men att bandet fick stanna hemma!
Kollat där. Funderar på att sätta natot på ett träd över vintern ;)

Ber om ursäkt om jag går OT nu, men en Speedmastertråd borde få innehålla lite rymdmaterial också.
Trillade över denna film med otroliga bilder från Apolloprogrammet som väckts till liv på ett speciellt sätt.
Hoppas man kan uppskatta det här utan att vara rymdnörd som jag. Det är en bit av historia ni har på armen. ;)

Tillbaka
Topp