• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Alright då kör vi Speedy Tisdag med racing touch! (Varning för mkt bilder)
IMG_8326.JPG
IMG_8327.JPG
IMG_8333.JPG

IMG_8332.JPG

Fick även med en trevlig present!
IMG_8334.JPG
IMG_8337.JPG
IMG_8338.JPG
Så jäkla bra!!!! det passar. Nu blir jag juh sugen på en speedy igen :banghead:
 
Jag sitter och jämför bilderna nedan av två 321-verk. Är skillnaderna i typsnitt och text rimlig? Det förefaller vara samma tillverkningsår.
Saknas det också en pigg i kolumnhjulet på den övre?

IMG_0132.JPG


IMG_0779.jpg
 
Jag noterar några "figursydda" band i tråden ä, alltså de som kramar boetten. Är de OEM (var kan jag se en lista) eller finns det även sådana tredje-parts-band (kan ni peka mig ditåt)?
 
Speedy experter, behöver er hjälp och hoppas det är ok att ställa en frågan här.
Hittade denna här hemma och undrar vad är rimlig pris på en sådan clasp?
Den satt på en speedy tidigare.
image.jpeg
 
Tack grabbar :)
Både och, sitter omega läder på, ser ut som kroko print men vet inte om det är äkta kroko läder eller om det ens finns sådant läder ifrån omega
Måtten är 20/16 på bandet
 
Vad tror herrskapet om repan i glaset klockan 3-4 minuter över tolv? (Se bilden ovan) går den att få bort med polywatch eller ska man gå på med våtslippspper? 1200 eller 2000?
 
Jag sitter och jämför bilderna nedan av två 321-verk. Är skillnaderna i typsnitt och text rimlig? Det förefaller vara samma tillverkningsår.
Saknas det också en pigg i kolumnhjulet på den övre?

IMG_0132.JPG


IMG_0779.jpg
Ja det saknas en pigg, tand eller vad man kallar det. Såg en liknande bild i vintage tråden där någon gjort ett grymt loppis fynd men där denna pigg saknades.
 
Vad tror herrskapet om repan i glaset klockan 3-4 minuter över tolv? (Se bilden ovan) går den att få bort med polywatch eller ska man gå på med våtslippspper? 1200 eller 2000?
Polywatch eller liknande får säker bort repan. Glaset på en av mina Speedys kom i närkontakt med en stenvägg, fick värre repor än din och de försvann helt efter polering :)
 
Tillbaka
Topp