• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

-RI-

Patek
2-Faktor
Vackert:)
20160728_175537.jpg
 

Zalath

Panerai
Tänkte bara smita in och nämna att ni har väldigt läckra Speedmasters allihop, hoppas att inom en inte alltför snar framtid kunna göra er sällskap ;)

Får önska dig välkommen på förhand då! Du kommer inte ångra dig! :)

One small office carpet for man, one giant rug for the Speedy...

Bild.jpg

Rasande trevligt av chefen att skaffa matta som matchar perlon!
 
  • Like
Reactions: Nic

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
U2a9Bwc.jpg


UPS levererade den här skönheten nu på morgonen, perfekt för Speedy Tuesday. En 3872.50.31, just nu på mitt gamla Autodromo-armband. OEM-bandet var inge vidare. Dock är jag inte som ni andra, jag tycker inte det här är en optimal look på en Speedmaster. Jag väntar på svar från Rob Engström ang. att byta tavlan och visare mot mina nyligen införskaffade Mitsukoshi-diton samt sätta på ett 1171-armband. (Brukar de ta lång tid på sig att svara på mail?)
 

Nic

Rolex
2-Faktor

Zalath

Panerai
Speedy tuesday till ära så har jag som 18-åring inhandlat min första riktiga klocka! :)
QoQEu6l.jpg
Kanonval av första riktiga klocka! Känsla, lagom storlek, skönhet, historia och rimlig servicekostnad. Stabilt urverk också och går att klä i nästan vad som helst. Blir inte mycket bättre än så.

Edit:
Ja, och välkommen till tråden! Hoppas du trivs! :happyhappy:
 
  • Like
Reactions: Nic

Lasselito

Breitling
Grymt val av första klocka! Stort grattis och välkommen till klubben, missa inte våra reguljära tisdagsmöten framöver. :)
Härligt, gratulerar! Hyffsat bra start som första klocka som 18 årig. Gött! :)
Kanonval av första riktiga klocka! Känsla, lagom storlek, skönhet, historia och rimlig servicekostnad. Stabilt urverk också och går att klä i nästan vad som helst. Blir inte mycket bättre än så.

Edit:
Ja, och välkommen till tråden! Hoppas du trivs! :happyhappy:

Tackar så hjärtligt! Har haft ögonen på denna länge och tog tillfället i akt idag och plockade hem den från AD. Är verkligen nöjd! :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Är det någon skillnad annat än visarna och loggan på en 'modern' Broad Arrow och en 'vanlig' speedy?

Borde gå att sätta vanliga visare på en broad arrow, eller hur? Ungefärlig kostnad för ett visarset inklusive byte?
 
Topp