Zalath
Silver
Kanske! Använder du den inte? :/Funderar på att sälja min speedy, men känns som om jag kommer ångra mig...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske! Använder du den inte? :/Funderar på att sälja min speedy, men känns som om jag kommer ångra mig...
Jo, hela tiden, men som fattig student är ju nu i en period med dåliga finanser och en BMW som behöver servas.... Klockan är liksom första pengareserven som ska rädda sparkontot innan det går för långt...Kanske! Använder du den inte? :/
Oj, vad tråkigt! Jag hade nog hellre sålt bilen.. Mest för att den drar nog mer pengar löpande, men om du behöver den är det väl inte så mycket att göra kanske. Det går alltid att köpa en ny Speedy senare, men inte riktigt värt att hamna hos fogden.Jo, hela tiden, men som fattig student är ju nu i en period med dåliga finanser och en BMW som behöver servas.... Klockan är liksom första pengareserven som ska rädda sparkontot innan det går för långt...
Garanterat. Säger jag av egen erfarenhet...Funderar på att sälja min speedy, men känns som om jag kommer ångra mig...
Har förvisso en annan gammal bil som jag åker runt i annars, men fan, BMW är ju nice. Fogden är det inte riktigt tal om, vill mer ha en stabil buffert på kontot. Men får väl skjuta på det lite till då.Oj, vad tråkigt! Jag hade nog hellre sålt bilen.. Mest för att den drar nog mer pengar löpande, men om du behöver den är det väl inte så mycket att göra kanske. Det går alltid att köpa en ny Speedy senare, men inte riktigt värt att hamna hos fogden.
Rimligt. Riktigt bra att vara medveten om framtida bekymmer och vara förberedd mentalt på det, då blir det inte en mental härdsmälta och flyktbeteende. Inte alltid så lätt att vara student (av egen erfarenhet).Har förvisso en annan gammal bil som jag åker runt i annars, men fan, BMW är ju nice. Fogden är det inte riktigt tal om, vill mer ha en stabil buffert på kontot. Men får väl skjuta på det lite till då.
Den där är riktigt trevlig, hade inte haft något emot att lägga vantarna på en till listpris.De första CK 2998 har nu kommit upp på Chrono24. Detta är min drömklocka och jag sökte med ljus å lykta efter en sådan för ett tag sedan, föga förvånande utan resultat. Den är alltså limiterad till 2998 ex å tror listpris var satt till $6000. Finns nu 4 st ute för mellan 81 och 92 000 kr...
https://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/moonwatch/chronograph-397-mm/31133403002001/
Är det inte bara att refnumret är förkortat lite mer?Är det någon skillnad på 3570.50.00 och 3570.50? Hittar inget på nätet om det...
Ja, det bör det självklart vara!Är det inte bara att refnumret är förkortat lite mer?
Måste vara bytta visare va? Ett års garanti eller nåt sånt, men det är ju lite bökigt att skicka saker fram och tillbaka. Du kan nog räkna med att den inte har fått någon större service de senaste åren, jag hade nog försökt förhandla ned priset några tusen. Du kan ju alltid testa att fråga!Ja, det bör det självklart vara!
Är det rimligt pris på denna? Står inget om service vilket oroar mig något...
http://www.chrono24.se/omega/speedm...nwatch-35705000-bj1997-papiere--id4626980.htm
Ser ut som att någon visare tappat lumen något, vet ej om de är utbytta, inte tillräckligt insatt.Måste vara bytta visare va? Ett års garanti eller nåt sånt, men det är ju lite bökigt att skicka saker fram och tillbaka. Du kan nog räkna med att den inte har fått någon större service de senaste åren, jag hade nog försökt förhandla ned priset några tusen. Du kan ju alltid testa att fråga!
Funderar på att sälja min speedy, men känns som om jag kommer ångra mig...
Köp! Den kommer bli svårfångad framöver. Jag försökte beställa efter Basel från 2 AD...ingen fick tag i dem...De första CK 2998 har nu kommit upp på Chrono24. Detta är min drömklocka och jag sökte med ljus å lykta efter en sådan för ett tag sedan, föga förvånande utan resultat. Den är alltså limiterad till 2998 ex å tror listpris var satt till $6000. Finns nu 4 st ute för mellan 81 och 92 000 kr...
https://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/moonwatch/chronograph-397-mm/31133403002001/
Relativt nya dvs mindre 1 år o med nya boxen brukar gå för 28-30 så jag hade lätt tagit den nya ( menar nu då hesalit)Lite grovt tänker jag såhär om relativt nya Speedmaster pro (dvs. utan direkt vintagevärde) att en ny kostar lite drygt 30' med rabatt eller från gråhandlare på nätet. Då tänker jag att 30' kan bli ett riktpris. Om vi tänker oss ungefär 5000 för en service (blir lite mer med delar eller om du går till någon dyrare butik) så kan vi lägga till 1000 per år som klockan inte är servad. Egentligen klarar nog en Speedy närmare 7 år än 5, men om vi inte vet hur den tidigare ägaren har använt den är det bäst att vara lite på den säkra sidan. Är den oservad skulle jag lägga till ungefär 5000 på priset. Den ovan som @Bikinigubben länkade kommer med box och cert, så inget avdrag för det. Inte ett orimligt pris med 24'+5', men det finns säkert en liten prutmån också.
Ja. Jag gjorde tvärtom. Köpte en från 2010 som var oservad. Servade den nu, efter närkontakt med vardagsrumsgolvet, så det blev efter sex år.Relativt nya dvs mindre 1 år o med nya boxen brukar gå för 28-30 så jag hade lätt tagit den nya ( menar nu då hesalit)
Sportar den här ute på landet idag!
När ska du börja posta bilder i tråden då?? Nån gång måste du ju torska på Speedy..Otroligt läcker och fint fotojobb
Helt rätt!Bidrar med en bild bara för att jag kan
Fin utsikt! Naturen också.Det man har en Speedmaster till...
Klocka sig upp på Balberget
Ser man på! Snyggt!Fått hem tavlan som @klocknooben tipsade om för nån vecka eller två sen, och nu sitter den på, och jag är kär på nytt i min speedy, den poppar på nåt härligt sätt, och tavlan skiftar färg från grått silver, till kräm-vit, till helt vit.
Valde att köra med visare i silver på de stora, och vita som kontrast mot de svarta subdials.
Nog snackat, här kommer lite bilder
Fortsatt trevlig sommar på er
Satfläsk så snyggt!Fått hem tavlan som @klocknooben tipsade om för nån vecka eller två sen, och nu sitter den på, och jag är kär på nytt i min speedy, den poppar på nåt härligt sätt, och tavlan skiftar färg från grått silver, till kräm-vit, till helt vit.
Valde att köra med visare i silver på de stora, och vita som kontrast mot de svarta subdials.
Argh. Jag har urtavlan och visarna (tänkte köra vitt på sekundvisaren och de små, dvs. silver bara på timme och minut) ... men jag har inte hittat den perfekta Speedyn att köpa ännu. Eller jo, det har jag, men om jag slår till nu så kommer typ DHL/UPS/FEDEX eller någon liknande skitstövel att misslyckas med leveransen mitt i sommaren och returnera klockan utan att säga något (har hänt typ 2 gånger förut, andra gången hann jag stoppa dem).Fått hem tavlan som @klocknooben tipsade om för nån vecka eller två sen, och nu sitter den på, och jag är kär på nytt i min speedy, den poppar på nåt härligt sätt, och tavlan skiftar färg från grått silver, till kräm-vit, till helt vit.
Ingenting velande, bara att köra!Argh. Jag har urtavlan och visarna (tänkte köra vitt på sekundvisaren och de små, dvs. silver bara på timme och minut) ... men jag har inte hittat den perfekta Speedyn att köpa ännu. Eller jo, det har jag, men om jag slår till nu så kommer typ DHL/UPS/FEDEX eller någon liknande skitstövel att misslyckas med leveransen mitt i sommaren och returnera klockan utan att säga något (har hänt typ 2 gånger förut, andra gången hann jag stoppa dem).
Så, jag får frusta lite över dina fantastiska foton så länge ...