• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Enlundgren

Cartier
Ute i spenaten idag
20240524_115623.jpg
 

minken

Omega
Fan lyckades få en minirepa i hesalitglaset. Hur får jag bort den på enklast sätt? Polywatch finns det något som heter. Bra?
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Fan lyckades få en minirepa i hesalitglaset. Hur får jag bort den på enklast sätt? Polywatch finns det något som heter. Bra?
Låt det vara är mitt råd. Glaset repas lätt så lär bli flera, hör lite till när man kör hesalite om du frågar mig 😄

Men vill du ändå ta bort ren, ja då är polywatch. Använt det på min flera gånger. Bilder från när jag gjorde det en gång:

IMG_5123.jpeg
IMG_5124.jpeg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Gör det?
Testade det på ett MC-visir och det blev bara superrepigt

Använt autosol på plexi flera gånger med lyckat resultat.


Fungerade dock inte alls på Moonswatch plexit, men sämre plexi än så har jag ännu inte upplevt.
 

Rulle

Audemars
Har varit på MAX IV laboratoriet i Lund större delen av veckan och verkligen nördat ner mig i vetenskapliga mätningar. När själva hjärtat i mätutrustningen ser ut som månlandaren från Apollo-programmet är man ju nöjd att man har speedy på svart nato. 🤓
speedy på MAX IV.jpg
Vad fräckt!!
Har varit med och byggt de dära stället och man är nyfiken på hur allt funkar där inne!
 
Topp