• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Såg till min förvåning att idag är den dyraste speedmastern betydligt dyrare än den dyraste daytonan.
IMG_2586.jpeg
IMG_2585.jpeg
 
Senast ändrad:
Hej,

Funderar på att köpa en begagnad Speedmaster eller Seamaster från 2017-2019. Vad ska man tänka på vid begagnatköp?

De flesta verkar inte ha servats heller.
 
Jag har en Speedmaster ref: 310.30.42.50.01.002.

Tänkte jag skulle tvätta klockan med lite tvål och en mjuk tandborste. Jag har fått lite olika råd här, vissa säger att man absolut inte ska blöta ner den och andra säger att det inte är några problem.

Så min fråga lyder, hur långt kan man gå. Kan man tvätta klockan, duscha med klockan, bada med klockan?
 
Jag har en Speedmaster ref: 310.30.42.50.01.002.

Tänkte jag skulle tvätta klockan med lite tvål och en mjuk tandborste. Jag har fått lite olika råd här, vissa säger att man absolut inte ska blöta ner den och andra säger att det inte är några problem.

Så min fråga lyder, hur långt kan man gå. Kan man tvätta klockan, duscha med klockan, bada med klockan?
Du kan bada med den, alla METAS-klockor testas i vatten.

Så här står det på Omegas hemsida:

"All current OMEGA watches are water resistant to the depth defined by the model specifications, provided that the components ensuring the water resistance are intact. This means that an OMEGA watch that is water resistant to 30 metres can be worn for swimming at depths of up to 30 metres underwater for extended periods without restriction."
 
Hej,

Funderar på att köpa en begagnad Speedmaster eller Seamaster från 2017-2019. Vad ska man tänka på vid begagnatköp?

De flesta verkar inte ha servats heller.
Köp här på Klocksnack av medlem med referenser eller hos handlare, undvik Blocket. Se till att få med box och certifikat. Räkna med att du kommer behöva serva den inom några år.
 
Tillbaka
Topp