• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Du kan bada med den, alla METAS-klockor testas i vatten.

Så här står det på Omegas hemsida:

"All current OMEGA watches are water resistant to the depth defined by the model specifications, provided that the components ensuring the water resistance are intact. This means that an OMEGA watch that is water resistant to 30 metres can be worn for swimming at depths of up to 30 metres underwater for extended periods without restriction."
Tack för ditt svar!
 
När jag drar upp min speedy så brukar jag dra tills det tar stopp, men har läst att man helst inte ska göra det. Hur många varv drar ni upp den per dag för att den ska gå kontinuerligt? Har en 3570.50 om det spelar någon roll 😊
 
IMG_2833.jpeg

Godmorgon . Trevlig tisdag å bandbyte på G.// 🧐
 
Det var en snabb morgon idag!
1000031901.jpg


@Kling92
Drar du försiktigt så känner du när det börjar gå avsevärt tyngre.
Stanna då om du är orolig, själv har jag alltid dragit till stopp.
Precis, huvudsaken är ju att man inte pressar på och drar hårt med våld igenom det naturliga stoppet. Så om man tar det lite piano och inte forcerar när man känner det börjar bli tyngre så går det utmärkt att dra ända till stoppet.
 
När jag drar upp min speedy så brukar jag dra tills det tar stopp, men har läst att man helst inte ska göra det. Hur många varv drar ni upp den per dag för att den ska gå kontinuerligt? Har en 3570.50 om det spelar någon roll 😊
Ingen fara med att dra tills det tar stopp så länge man drar mjukt. Har alltid gjort så på alla Speedys jag haft utan problem
 
Köp här på Klocksnack av medlem med referenser eller hos handlare, undvik Blocket. Se till att få med box och certifikat. Räkna med att du kommer behöva serva den inom några år.
Jasså, varför undvika Blocket? Jag säljer främst där. Nyligen sålde jag Cartier Tank med full cert + kvitto osv. Gick hur bra som helst att sälja iaf, samt så har jag köpt flera klockor där.

Hur tänker ni kring auktionshus?
 
Jasså, varför undvika Blocket? Jag säljer främst där. Nyligen sålde jag Cartier Tank med full cert + kvitto osv. Gick hur bra som helst att sälja iaf, samt så har jag köpt flera klockor där.

Hur tänker ni kring auktionshus?
Helt enkelt för att blocket är en marknadsplats för allt möjigt och det är större risk för att folk som säljer klockor där inte vet vad de säljer eller inte är helt ärliga. Finns förstås bra och kunnigt folk där också men jag hade hållit mig till handlare eller Klocksnackmedlrmmar med referenser. De större auktionshusen är också vettiga alternativ.
 
Helt enkelt för att blocket är en marknadsplats för allt möjigt och det är större risk för att folk som säljer klockor där inte vet vad de säljer eller inte är helt ärliga. Finns förstås bra och kunnigt folk där också men jag hade hållit mig till handlare eller Klocksnackmedlrmmar med referenser. De större auktionshusen är också vettiga alternativ.
Det är väl bara att ha full koll. Betala aldrig innan du fått det du köpt - dyrare objekt lämnas in för ett värderingsintyg och så hämtar man ut dinkan tillsammans. Lämna aldrig ifrån dig något om inte cashen ligger på ditt konto. Hur svårt kan det vara. /P
 
Det är väl bara att ha full koll. Betala aldrig innan du fått det du köpt - dyrare objekt lämnas in för ett värderingsintyg och så hämtar man ut dinkan tillsammans. Lämna aldrig ifrån dig något om inte cashen ligger på ditt konto. Hur svårt kan det vara. /P
Ja, visst är det så. Blir dock knepigare om man inte kan träffas och vill köpa på distans. Det vågar jag göra av rennomerade handlare och KS användare med bra referenser. Inte på Blocket.
 
Jodå, jag tycker den är jättefin i moonshine men priset... :oops: Omegas TT ligger inte heller på topp i andrahandsvärde vilket förstås beror på det förstnämnda.
1717599850963.png

Överlag helt ok tillskott. Gillar att de fortsätter att bygga på den "riktiga" Speedmaster-serien och inte på automaten med cal. 93xx.
Men allvarligt, priset?! Om man kollar runt lite så ser man vad 240k ger och då ligger inte dessa så bra till. En begagnad helguldare kan nästan fås. Eller beggade VC eller några fina AP, Rolex etc.
 
Tillbaka
Topp