• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Mr.Eriksson

Silver
2-Faktor
Någon här med erfarenhet av den nyare Speedmaster 57:an som lanserades 2022 som är lite ”kompaktare” än föregående gen?
Lite sugen på att eventuellt byta upp från nuvarande Speedy 🤔

IMG_3316.jpeg
 

trix95

Basic
Ser också riktigt bra ut. Tycker banden från Wristbuddy är sjukt prisvärda också. Men bandet du har är det som kostar 109EUR? Vad är skillnaden mellan deras "vanliga" och deras dyra?
Det jag har kostar 899 men passar tyvärr inte till speedmastern.. skillnaden mellan prisklasserna vet jag faktiskt inte. Skulle tro att det dyrare är lite mer rejält och inte så "flimsigt".
Jag mailade Wristbuddys med en kort fråga innan jag köpte mitt och fick ett jättesnabbt och bra svar. Tips är att göra detsamma, de är supertrevliga
 

trix95

Basic
Kan tipsa om watchwear.se Typ samma band som dyra Wristbuddys men betydligt billigare. Dessutom KS rabatt genom @Feskarn Bra grejer!
Riktigt bra kvalite där också! Skillnaden är väl att Watchwear inte sitter som en smäck till 100% på en speedy. De är mer universella och passar flera klockor medan Wristbuddy är specifika för en viss modell och sitter lika bra som Omegas egna
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Riktigt bra kvalite där också! Skillnaden är väl att Watchwear inte sitter som en smäck till 100% på en speedy. De är mer universella och passar flera klockor medan Wristbuddy är specifika för en viss modell och sitter lika bra som Omegas egna
Ok, jag visste inte de var "måttsydda" på Wristbuddy, jag har ett Watchweargummi på min moonswatch som sitter som gjutet så jag tänkte att de borde sitta lika tight på en riktig Speedy eftersom måtten är samma.
1000030083.jpg
 

trix95

Basic
Ok, jag visste inte de var "måttsydda" på Wristbuddy, jag har ett Watchweargummi på min moonswatch som sitter som gjutet så jag tänkte att de borde sitta lika tight på en riktig Speedy eftersom måtten är samma.
1000030083.jpg
Spännande! Jag har haft ett curved FKM till min speedy men det var "lite för kort" mellan bandstiftet och caset så det blev en liten glipa i vissa lägen, framförallt när jag tog av mig klockan. Då hängde det lite löst. Jag kanske fick ett måndagsex. Oavsett så var kvalitén väldigt bra och kundservicen detsamma när jag ville returnera det.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Spännande! Jag har haft ett curved FKM till min speedy men det var "lite för kort" mellan bandstiftet och caset så det blev en liten glipa i vissa lägen, framförallt när jag tog av mig klockan. Då hängde det lite löst. Jag kanske fick ett måndagsex. Oavsett så var kvalitén väldigt bra och kundservicen detsamma när jag ville returnera det.
Tråkigt men det kan ju skilja lite på banden eller så skiljer det mellan MoonSwatch och Moonwatch 😃
 
Topp