Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Schysst hoj, klocka och utsikt!Lite relax efter en tur med min Royal Enfield.
![]()
![]()
![]()
Jag kör på detta gummiband från dem…bra passform mot såväl boett som på handleden.Någon som har köpt en plastband till en Speedmaster? Något att rekommendera?
Hittade även ett svenskt företag som heter Wristbuddy. Har någon knipt ett band härifrån?
Har köpt detta gummi till SMP. Tycker tillochmed det är bättre än Omegas egnaNågon som har köpt en plastband till en Speedmaster? Något att rekommendera?
Hittade även ett svenskt företag som heter Wristbuddy. Har någon knipt ett band härifrån?
Ser riktigt snyggt ut. La en beställning på ett vitt band. Men du är nöjd med kvaliten och så? Bytte du bandet själv eller gick du till en butik för det?
Ser också riktigt bra ut. Tycker banden från Wristbuddy är sjukt prisvärda också. Men bandet du har är det som kostar 109EUR? Vad är skillnaden mellan deras "vanliga" och deras dyra?Har köpt detta gummi till SMP. Tycker tillochmed det är bättre än Omegas egna
Det jag har kostar 899 men passar tyvärr inte till speedmastern.. skillnaden mellan prisklasserna vet jag faktiskt inte. Skulle tro att det dyrare är lite mer rejält och inte så "flimsigt".Ser också riktigt bra ut. Tycker banden från Wristbuddy är sjukt prisvärda också. Men bandet du har är det som kostar 109EUR? Vad är skillnaden mellan deras "vanliga" och deras dyra?
Efter att ha blivit upplyst om att det är tisdag plockade jag fram min LCD.
Villhöver!Efter att ha blivit upplyst om att det är tisdag plockade jag fram min LCD.
![]()
Kan tipsa om watchwear.se Typ samma band som dyra Wristbuddys men betydligt billigare. Dessutom KS rabatt genom @Feskarn Bra grejer!Ser också riktigt bra ut. Tycker banden från Wristbuddy är sjukt prisvärda också. Men bandet du har är det som kostar 109EUR? Vad är skillnaden mellan deras "vanliga" och deras dyra?
Bytte själv, passar som sagt bra, så inga problem att få dit det.Ser riktigt snyggt ut. La en beställning på ett vitt band. Men du är nöjd med kvaliten och så? Bytte du bandet själv eller gick du till en butik för det?
Riktigt bra kvalite där också! Skillnaden är väl att Watchwear inte sitter som en smäck till 100% på en speedy. De är mer universella och passar flera klockor medan Wristbuddy är specifika för en viss modell och sitter lika bra som Omegas egnaKan tipsa om watchwear.se Typ samma band som dyra Wristbuddys men betydligt billigare. Dessutom KS rabatt genom @Feskarn Bra grejer!
Ok, jag visste inte de var "måttsydda" på Wristbuddy, jag har ett Watchweargummi på min moonswatch som sitter som gjutet så jag tänkte att de borde sitta lika tight på en riktig Speedy eftersom måtten är samma.Riktigt bra kvalite där också! Skillnaden är väl att Watchwear inte sitter som en smäck till 100% på en speedy. De är mer universella och passar flera klockor medan Wristbuddy är specifika för en viss modell och sitter lika bra som Omegas egna
Spännande! Jag har haft ett curved FKM till min speedy men det var "lite för kort" mellan bandstiftet och caset så det blev en liten glipa i vissa lägen, framförallt när jag tog av mig klockan. Då hängde det lite löst. Jag kanske fick ett måndagsex. Oavsett så var kvalitén väldigt bra och kundservicen detsamma när jag ville returnera det.Ok, jag visste inte de var "måttsydda" på Wristbuddy, jag har ett Watchweargummi på min moonswatch som sitter som gjutet så jag tänkte att de borde sitta lika tight på en riktig Speedy eftersom måtten är samma.![]()
Tråkigt men det kan ju skilja lite på banden eller så skiljer det mellan MoonSwatch och MoonwatchSpännande! Jag har haft ett curved FKM till min speedy men det var "lite för kort" mellan bandstiftet och caset så det blev en liten glipa i vissa lägen, framförallt när jag tog av mig klockan. Då hängde det lite löst. Jag kanske fick ett måndagsex. Oavsett så var kvalitén väldigt bra och kundservicen detsamma när jag ville returnera det.
Hej!Någon här med erfarenhet av den nyare Speedmaster 57:an som lanserades 2022 som är lite ”kompaktare” än föregående gen?
Lite sugen på att eventuellt byta upp från nuvarande Speedy
![]()