• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

essGunnar

Guld
2-Faktor
1000011209.jpg

1724533502723.jpeg
Vicken jävla smä......... klocka!
 

jaqob

Basic
Skulle precis skruva upp min speedmaster. Det "klickade" till, inte särskilt högt, och nu går den inte alls. Gissar att något hände med fjädern.
Tio år gammal, utan service, så var kanske inte helt oväntat att något skulle hända.

Var i södra Sverige lämnar jag bäst in den? Har tidigare pratat med Rydbergs Ur i Helsingborg, som avrådde mig från att serva innan något hände som gjorde att det behövdes. De servade inte själva utan skickade allt till Schweiz. Är det bästa alternativet, eller finns det något auktoriserad som servar själv?
 
  • Like
Reactions: JGP

JGP

Basic
2-Faktor
Skulle precis skruva upp min speedmaster. Det "klickade" till, inte särskilt högt, och nu går den inte alls. Gissar att något hände med fjädern.
Tio år gammal, utan service, så var kanske inte helt oväntat att något skulle hända.

Var i södra Sverige lämnar jag bäst in den? Har tidigare pratat med Rydbergs Ur i Helsingborg, som avrådde mig från att serva innan något hände som gjorde att det behövdes. De servade inte själva utan skickade allt till Schweiz. Är det bästa alternativet, eller finns det något auktoriserad som servar själv?
Servade min .005:a på Sjöbackens Ur i Malmö 2022…bra bemötande och måna om kunden. Dock håller de på att stänga ner sin butik i Malmö men den Omega auktoriserade verkstaden i Lund lever kvar som en del av urteknik.se, se nedan.
IMG_7383.jpeg
 

jaqob

Basic
Servade min .005:a på Sjöbackens Ur i Malmö 2022…bra bemötande och måna om kunden. Dock håller de på att stänga ner sin butik i Malmö men den Omega auktoriserade verkstaden i Lund lever kvar som en del av urteknik.se, se nedan.
IMG_7383.jpeg
Bra förslag, tack! Ska kontakta dem, men hur var prisnivån? Omegas egen service verkar kosta 12400kr, om det inte behövs några specialdelar.
 

Andreas_Åkerlund

Basic
2-Faktor
Skulle precis skruva upp min speedmaster. Det "klickade" till, inte särskilt högt, och nu går den inte alls. Gissar att något hände med fjädern.
Tio år gammal, utan service, så var kanske inte helt oväntat att något skulle hända.

Var i södra Sverige lämnar jag bäst in den? Har tidigare pratat med Rydbergs Ur i Helsingborg, som avrådde mig från att serva innan något hände som gjorde att det behövdes. De servade inte själva utan skickade allt till Schweiz. Är det bästa alternativet, eller finns det något auktoriserad som servar själv?
HUR i Halmstad är fantastiskt duktiga
 
Topp