• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Någon här med erfarenhet av den nyare Speedmaster 57:an som lanserades 2022 som är lite ”kompaktare” än föregående gen?
Lite sugen på att eventuellt byta upp från nuvarande Speedy 🤔

IMG_3316.jpeg
Hej!

Har provat denna några gånger, Den är snygg, känns lite lyxigare än den vanliga Speedyn.

Men jag har några betänkligheter, för det första så gillar jag inte datum, det andra är att den bärs större än den vanliga speedyn. På pappret är den 40,5 mm medan speedyn är 42. Men den har längre luggar än den nuvarande speedyn, 49,6 mot 47,5 så om man har mindre handleder så bärs den inte lika bra som den vanliga speedmastern.

Den har dock en häftigt urverk och den är rätt tunn.
 

Mr.Eriksson

Silver
2-Faktor
Hej!

Har provat denna några gånger, Den är snygg, känns lite lyxigare än den vanliga Speedyn.

Men jag har några betänkligheter, för det första så gillar jag inte datum, det andra är att den bärs större än den vanliga speedyn. På pappret är den 40,5 mm medan speedyn är 42. Men den har längre luggar än den nuvarande speedyn, 49,6 mot 47,5 så om man har mindre handleder så bärs den inte lika bra som den vanliga speedmastern.

Den har dock en häftigt urverk och den är rätt tunn.
Tack för informationen :)
Måste nog försöka kolla in ett ex i butiken. Jag har stora handleder så har inga problem med att lug to lug distansen är på 49.
Men tycker att de lyckats bra med nyare slimmade designen jämfört men föregående som var en kloss.
Återstår och se vart det tar vägen 😎
 

Mr.Eriksson

Silver
2-Faktor
Tänkte jag skulle införskaffa några band till denna pjäs. Samtliga klockor jag har sitter på länk (förmodligen för jag föredrar länk) men Speedys funkar ju att bära med ALLT. Så tänkte fråga efter lite tips på läderband svart/brunt samt något i mocka. Någon som har något att tipsa om? 😎
Hirsch är en gammal favorit iaf.
IMG_3402.jpeg
 

Ljungen

Silver
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte jag skulle införskaffa några band till denna pjäs. Samtliga klockor jag har sitter på länk (förmodligen för jag föredrar länk) men Speedys funkar ju att bära med ALLT. Så tänkte fråga efter lite tips på läderband svart/brunt samt något i mocka. Någon som har något att tipsa om? 😎
Hirsch är en gammal favorit iaf.
IMG_3402.jpeg
Speedyn gör sig grym på läder imho! Finns ju förstås många alternativ men kräver hyfsad kvalitet för att riktigt matcha. Här kommer ett tips att spana in, har god erfarenhet av dem:
 

Pjoter

Silver
2-Faktor
Speedyn gör sig grym på läder imho! Finns ju förstås många alternativ men kräver hyfsad kvalitet för att riktigt matcha. Här kommer ett tips att spana in, har god erfarenhet av dem:
Dessa går jag runt på. Från vänster.
Hirsch Liberty, 2 Knight, 2 Omega alligator, Hirsch Carbon, Rallybandet tror jag är ett Hirsch, sista är ett Hirsch Ayrton.

IMG_4793.jpeg
 

Lavatt

Basic
IMG_1308.jpeg
IMG_1309.jpeg
IMG_1310.jpeg

Såg att det hade diskuterats lite WB band tidigare i tråden och kände att jag nästan måste flika in med lite bilder på min daily.

Är man bosatt i Sthlm eller har vägarna förbi så är ni även varmt välkomna att svänga förbi vårt kontor och testa lite olika. Alltid kul att träffa kunder och höra era åsikter!

EDIT: Insåg att det kanske är värt att nämna att man driver Wristbuddys om det inte framgick.
 
Senast ändrad:
Hej Speedmaster vänner.

Är det någon av er som vet när foldover claspen introducerades på Speedmastern.

Undrar eftersom jag vill vara periodkorrekt på en av mina klockor där länken inte faller mig smaken, så det får bli läder.
 
Topp