• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

PEH

Breitling
image.jpg
Och en bild på Bluberry Moon dagen till ära
Mycket snygg vad är det för ref på denna?
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Mycket snygg vad är det för ref på denna?
Tack!
3565.80.00 är ref till Omega Speedmaster Gemini 4. Den tog fran som en limited model för att fira 40 jubelet av den första rymdpromenaden. Blå tavla, Bezel, silver visare och glasbaksida med ett "klistermärke" och caliber 1861.

Min klocka däremot är något unikt!
Jag behövde byta tavla på min 145.0022 och hittade denna fantastisk blåa tavlan från Gemini 4. Alltid gillat blå klockor.
Bytte även visare och Bezel i samma veva. Så refen på klockan du ser är "Blueberry Moon" (min egen) men den liknat väldigt mycke en 3565.80.00 :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tjenare! Går i tankarna på att köpa en speedy 311.30.42.30.01.005
Men hur är det egentligen att ha en manuell klocka? Är det drygt? Eller är det härligt att vrida upp den varje morgon?
Och vad säger det egentligen om personen som har en speedy? Är det lätt gubbvarning eller kan vi 20åringar lugnt bära upp den? ;)
//Makkan
Bara härligt att vrida upp klockan! Vad gäller åldersvarning så är väl Speedmastern den mest allround klockmodell jag kan komma på. Passar allt och alla
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Speedyvänner.
Jag har idag fattat det tuffa beslutet att låta Speedyn gå, som del i en affär.
Jag kommer inte finnas vid eran sida i morgon. Stort tack för tiden jag fick tillbringa med er i den mysigaste tråden.

Klart slut
JohnZ
Men vad är det jag hör? Ska vi behöva ha sorg i tråden imorgon. :(
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Speedyvänner.
Jag har idag fattat det tuffa beslutet att låta Speedyn gå, som del i en affär.
Jag kommer inte finnas vid eran sida i morgon. Stort tack för tiden jag fick tillbringa med er i den mysigaste tråden.

Klart slut
JohnZ

Vi har förlorat en kamrat.

Tråkigt att du lämnar oss, men snart kommer du inse att saknaden är för stor och skaffa en speedy igen. Det är bara en tidsfråga.
Då väntar vi här med öppna armar :)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Warum? Trodde den satt säkert! :eek:

Han har väl förmodligen blivit drabbad av Rolex-sjukan misstänker jag. :)

Går väl att köpa Rolex utan att speedyn måste stryka på foten? Man blir ju upprörd. :mad:

Ja, det är en Rolex men den ingår i ett längre perspektiv och kommer antagligen också ryka när tiden är inne. Jag skulle helst både äta kakan och ha den kvar men jag har ännu inte riktigt klurat ut hur. :bored:
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Det minsta du kan göra nu när du tänker svika oss är att avslöja dina framtida planer. :) Rolex är ju rätt trevligt det med trots allt. ;)
Ja, R är inte fel, jag tänker samla alla ägg i samma korg så att säga inför nästa jänkesäsong och jag har inbillat mig att det är bättre att satsa på en enstaka försäljning av en dyr men väldigt populär klocka. Så för att lugna eventuellt upprörda tankar om att speedy fick spö av en gmt är det snarare så att den får lämna för en go jänk nästa år. Eventuell fallgrop är att jag fäster mig för mycket vid den under tiden. Om jag inte säljer den når jag inte mitt bilmål men jag kommer ha råd med en ny speedy så i teorin är det win-win. :rolleyes:
 
Topp