• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Har varit så nära på att flippa den de senaste veckorna men det går bara inte.. Får helt enkelt spara lite hårdare till det jag vill köpa istället. SPEEDY TEH F*CK UP!

Nu på mesh. Sinnes.
image.jpeg
Det där ser riktigt bra ut! Maskulint som satan:)
 

chgeorg

Omega
I'm Back!:woot:
Livet utan Speedyn var inget liv. Jag lyckades köpa tillbaka den innan det var för sent. Alla värmande poster igår samt alla underbara bilder idag gjorde allt annat omöjligt. Nu ska länken av och ett skönt band på sen ska jag njuta järnet resten av tisdagen:):):)
Jag älskar min speedy, er och den här tråden!
image.jpeg
Välkommen tillbaka! Min hoppar av glädje!

IMG_0177.JPG


(och självklart slutar den jäveln att hoppa när kameran kom fram)
 
Allright. Tänkte komma med en uppdatering runt speedymysteriet som jag postade förra veckan.
@Brunleif upplyste mig om att de inte servar klockan själva- utan skickar vidare till Omegas workshop.

Har pratat med Anna på Kent Watch & Jewellery, som försökte svara på mina frågor så gott hon kunde. Hon menar att serienumret kommer från Omegas databas, så från deras sida är en felskrivning fullständigt omöjligt.
Däremot är det möjligt att hon, som i sin tur skrev intyget/värderingen kan ha stavat fel. Tex. datumet som står med på intyget tog hon på sig, för det var givetvis fel.

Jag har i hopp om hjälp även mailat med Omega, som i sin tur ber om servicenummer och adress till serviceställe, men ordern inkluderat servicenummer finns givetvis inte kvar.. Hon säger att de inte sparar dessa särskilt länge. Adressen får hon inte heller lämna ut, den är typ "hemligstämplad". Det enda jag fick reda på var att klockan är skickad någonstans i Sverige, till att börja med, resten fick jag googla mig fram till.. :banghead:

Nu låter det som att jag spyr galla på henne, i själva verket är hon faktiskt jäkligt trevlig och hjälpsam. Det är bara irriterade att det ska behöva vara SÅ svårt att identifiera klockan. Hon skulle försöka ta reda på mer imorgon, ska återkomma till henne då.

Anna säger också att referensnumret, 145022-69, stämmer. Allt pekar också på att det sitter ett nytt 861-verk i klockan, eftersom Omega aldrig sätter i "nyare" verk i gamla modeller, enligt henne.
Bakboetten är troligen polerad, för den är inte utbytt.

Avslutningsvis vill jag tacka för engagemanget & all hjälp jag fått, i tråden & PM.
Uppskattar alla tips & råd, fortsätt gärna med det! :)

Fortsättning följer...

Vänligen,
Nils
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Slarva inte nu, tipsade ju om att läsa alla 150-sidor i tråden! :)

Här är ref-lista på utgåvor av den klassiska månklockan:

3165d04f3480e0203521c65dbc977a5e

De månklockor som säljs i butik idag heter 311-30-42-30-01-005.
Den här listan är riktigt, riktigt bra. Tydlig och lätt att läsa av. Det var den jag använde mig av för att ref-bestämma don-segundos 105.012 här några poster upp. Vart har du hittat den och finns det en fortsättning som inkluderar dagens ref? Eller har du kanske knopat ihop den själv?
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
  • Like
Reactions: Ncs

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Så in i bengen!! :(. Nej. Kan inte hittade den. Har letat där jag har vart idag, utan resultat.
Hittade lite priser på om man ska beställa själv: http://www.ofrei.com/page989.html

Osäker vilken modell som passar.

Personligen är jag för okunnig för att göra det själv så jag hade lämnat in till AD. Då kan de också beställa hem delarna. Men om du kan få napp här på forumet med hjälp att peta dit en pusher vore det ju toppen :)
 

pederr

Cartier
Jag vacklade. Föll till och med men reste mig på 9 och köpte tillbaka den. Nu på @rogart-63 läder med en iskall öl på bordet börjar det sjunka in hur nära det var att den gick mig förlorad. Tack till dig och övriga Speedfreaks som fick mig att återfå sansen:)
Bra gjort. Hade själv en 3570 som jag sålde. Betalningen dröjde och jag jag hann ångra mig. Klockan gick till slut iväg och jag började kolla efter en ny. Kändes jobbigt att köpa en annan beg (inga exotiska ref nr var aktuellt) och det var svårt att hitta något bra pris på en ny 005:a. Sedan kom Rob E:s erbjudande i dec förra året och allt blev bra igen.
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Är den under garanti?

Yes! Ska hoppa in hos min AD efter jobbet så får de kolla på den!

Hittade lite priser på om man ska beställa själv: http://www.ofrei.com/page989.html

Osäker vilken modell som passar.

Personligen är jag för okunnig för att göra det själv så jag hade lämnat in till AD. Då kan de också beställa hem delarna. Men om du kan få napp här på forumet med hjälp att peta dit en pusher vore det ju toppen :)

Tack! :) Hoppar in hos min AD efter så får det lösa det.
 
Topp