Allright. Tänkte komma med en uppdatering runt speedymysteriet som jag postade förra veckan.
@Brunleif upplyste mig om att de inte servar klockan själva- utan skickar vidare till Omegas workshop.
Har pratat med Anna på Kent Watch & Jewellery, som försökte svara på mina frågor så gott hon kunde. Hon menar att serienumret kommer från Omegas databas, så från deras sida är en felskrivning fullständigt omöjligt.
Däremot är det möjligt att hon, som i sin tur skrev intyget/värderingen kan ha stavat fel. Tex. datumet som står med på intyget tog hon på sig, för det var givetvis fel.
Jag har i hopp om hjälp även mailat med Omega, som i sin tur ber om servicenummer och adress till serviceställe, men ordern inkluderat servicenummer finns givetvis inte kvar.. Hon säger att de inte sparar dessa särskilt länge. Adressen får hon inte heller lämna ut, den är typ "hemligstämplad". Det enda jag fick reda på var att klockan är skickad någonstans i Sverige, till att börja med, resten fick jag googla mig fram till..
Nu låter det som att jag spyr galla på henne, i själva verket är hon faktiskt jäkligt trevlig och hjälpsam. Det är bara irriterade att det ska behöva vara SÅ svårt att identifiera klockan. Hon skulle försöka ta reda på mer imorgon, ska återkomma till henne då.
Anna säger också att referensnumret, 145022-69, stämmer. Allt pekar också på att det sitter ett nytt 861-verk i klockan, eftersom Omega aldrig sätter i "nyare" verk i gamla modeller, enligt henne.
Bakboetten är troligen polerad, för den är inte utbytt.
Avslutningsvis vill jag tacka för engagemanget & all hjälp jag fått, i tråden & PM.
Uppskattar alla tips & råd, fortsätt gärna med det!
Fortsättning följer...
Vänligen,
Nils