• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

gurta_g

Cartier
image.jpeg

Speedy torsdag!
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Någon i denna tråd som är hemmahörande i Örebro? Har varit sugen på en speedy länge nu och har precis sålt av en motorcykel, så en del av dom pengarna kanske hamnar i en speedy istället. Dock är jag lite rädd att den ska kännas stor, så hade gärna kikat på en IRL. Så om någon är sugen på att visa sin så skulle det uppskattas. En AW öl och lite klockklämmande är ju aldrig fel? ;)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Någon i denna tråd som är hemmahörande i Örebro? Har varit sugen på en speedy länge nu och har precis sålt av en motorcykel, så en del av dom pengarna kanske hamnar i en speedy istället. Dock är jag lite rädd att den ska kännas stor, så hade gärna kikat på en IRL. Så om någon är sugen på att visa sin så skulle det uppskattas. En AW öl och lite klockklämmande är ju aldrig fel? ;)
Jag har ynkliga 16.5cm i handledsmått men tycker Speedyn funkar kanon på mig.:)
image.jpeg
 

Zalath

Panerai
Jag har ynkliga 16.5cm i handledsmått men tycker Speedyn funkar kanon på mig.:)
image.jpeg
Jag har liknande mått och tycker inte alls att storleken är något bekymmer. Kanske är att den är ganska bullig av sig. Luggar-kronskydd-knappar-krona, innanför det tachy-ringen och sen ett kupat glas på det. Känns som den bärs lite mindre än sin ändå rätt respektabla storlek..
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Någon i denna tråd som är hemmahörande i Örebro? Har varit sugen på en speedy länge nu och har precis sålt av en motorcykel, så en del av dom pengarna kanske hamnar i en speedy istället. Dock är jag lite rädd att den ska kännas stor, så hade gärna kikat på en IRL. Så om någon är sugen på att visa sin så skulle det uppskattas. En AW öl och lite klockklämmande är ju aldrig fel? ;)
Vist, den är 42 mm men den bärs mer som 40 skulle jag säga. Bärs inte alls som en 42a i alla fall:)
 

kruka

Omega
2-Faktor
Någon i denna tråd som är hemmahörande i Örebro? Har varit sugen på en speedy länge nu och har precis sålt av en motorcykel, så en del av dom pengarna kanske hamnar i en speedy istället. Dock är jag lite rädd att den ska kännas stor, så hade gärna kikat på en IRL. Så om någon är sugen på att visa sin så skulle det uppskattas. En AW öl och lite klockklämmande är ju aldrig fel? ;)
DSC_0009.JPG

Den här finns i Örebro om du är klämmsugen.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Har du provat att dra upp den försiktigt igen? Onekligen märkligt att sekundvisaren stannat på prick 60. :(
Dragit igång henne igen, nu körde jag åter i botten. Kanske jag inte gjorde det igår trots allt?

Igår försökte jag på mig AD-Winding, dvs hålla i kronan och vrida fram o tillbaka utan att släppa. Har annars alltid släppt kronan och "tagit nya tag" för varje snurr och gjorde nyligen det med.

Cheers!
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Jag kör alltid med "släpp o omtag", det blir ett lösare tag om kronan och lättare att vara lyhörd för när det tar stopp. Håller tummarna, @Chuck för att allt är ok med klockan nu!
 
Topp