d96angl
Basic
Undra om det är samma armband som de på Bergströms villa 7500kr för?Går att beställa hos AD
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Undra om det är samma armband som de på Bergströms villa 7500kr för?Går att beställa hos AD
vill minnas list va mindre...spontant känns 7500 mktUndra om det är samma armband som de på Bergströms villa 7500kr för?
Bara lädret ligger väll på typ 3 och claspet på 4?vill minnas list va mindre...spontant känns 7500 mkt
Iof inget läder...Nåt syntet material ala gummi typ....så går ej jämföra med crocco eller liknadeBara lädret ligger väll på typ 3 och claspet på 4?
Finns hos cousinsuk och där tror jag de listar det som kalv...Iof inget läder...Nåt syntet material ala gummi typ....så går ej jämföra med crocco eller liknade
https://www.cousinsuk.com/product/omega-straps-deployment
ca 1500 plus frakt. sen tillkommer ju spännet också
Nej, min Professional har 20mm och det har väl den haft sen den kom 1967 ? Generellt har Omega 19mm på modeller under 40mm (ex AT 38,5 har 19mm medans AT 41,5 har 20mm). Det var väl du som köpte en '57 vill jag minnas ? Har den verkligen 19mm ?Hittar inget på 19mm för ca 1500kr där.
Har alla Speedys 19mm länk?
Med en amatörsmässig mätning så har du nog rätt. ser ut som 20mm.Nej, min Professional har 20mm och det har väl den haft sen den kom 1967 ? Generellt har Omega 19mm på modeller under 40mm (ex AT 38,5 har 19mm medans AT 41,5 har 20mm). Det var väl du som köpte en '57 vill jag minnas ? Har den verkligen 19mm ?
Gammelspeedys och FOIS har 19mm.Nej, min Professional har 20mm och det har väl den haft sen den kom 1967 ? Generellt har Omega 19mm på modeller under 40mm (ex AT 38,5 har 19mm medans AT 41,5 har 20mm). Det var väl du som köpte en '57 vill jag minnas ? Har den verkligen 19mm ?
Är det alltså en extra vanlig länkbit du köpt? Eller har du fått tag i en halvlänk?Fick en positiv överraskning igår.
Ringde Bergströms för att beställa en extra länkbit till min klocka.
Hade kollat upp vad de skulle kosta när jag var på NK i helgen då vi hälsade på i Stockholm.
Meddelade Bergströms att jag gärna beställer av dem om de tar ca samma pris.
Dagen efter ringer Bergströms och meddelar att länkbiten är beställd. Blir en aning förvånad då jag enbart bad dem kolla priset.
Bergströms meddelar då att länkbiten är gratis då jag köpt klockan av dem.
Det kanske ska ingå men absolut inget jag tar för givet.
Så nu väntar man på den lilla biten så klockan ska kunna sitta lite ledigare på armen.
Trevlig helg alla Speedyvänner.
Tog en extra vanlig länkbit. Som vi kom fram till kan jag då justera med den biten och vill jag bara ha en halv bits förlängning så tar jag bort en befintlig halvlänksbit.Är det alltså en extra vanlig länkbit du köpt? Eller har du fått tag i en halvlänk?
Kan inte se varför de inte skulle kunna beställa hem en halvlänksbit.Angående halvlänkar, är de ovanliga eller kan en AD enkelt beställa hem sådana från Omega?
Hej! Kul att du är ute efter en speedy!Råkade starta en tråd med denna frågeställning innan jag hittade den officiella tråden så ställer samma fråga här..
Hej alla kunniga.
Jag har bestämt mig för att köpa en årsklocka av årsmodell 2012 som jag tänkte överlåta till sonen när tiden är rätt.
Något jag bör tänka på vid köp av denna årgång? Det är en Professional jag är ute efter. Rimligt pris?
Tack
Kan inte heller se varför det skulle vara svårt för dem. Har bara på något sätt förstått/fått för mig att de är ovanliga. Finner inga halvlänkar på min länk, om man inte räknar de två bitarna närmst spännet. Har funderingar på att beställa en eller två halvlänkar då det är lite synd med bara två microjusteringarKan inte se varför de inte skulle kunna beställa hem en halvlänksbit.
Till min kostar en hel länkbit ca 430kr.
Du har inga halvlänksbitar i din nuvarande länk?
Om klockan är av någorlunda kvalitet är 20'-30' rimligt. Om den är oservad (ganska rimligt för en -12) utan box, cert, etc. hamnar du i den lägre delen. Tänk på att det går att få tag på nya strax över 30', så betala inte alltför mycket för en oservad.Råkade starta en tråd med denna frågeställning innan jag hittade den officiella tråden så ställer samma fråga här..
Hej alla kunniga.
Jag har bestämt mig för att köpa en årsklocka av årsmodell 2012 som jag tänkte överlåta till sonen när tiden är rätt.
Något jag bör tänka på vid köp av denna årgång? Det är en Professional jag är ute efter. Rimligt pris?
Tack
Har senaste referensen och till denna länk finns inte halvlänkar enligt AD. Sitter inga från start och enligt dom går det heller inte att få tag på. Så det beror nog på vilken referens man har.Kan inte se varför de inte skulle kunna beställa hem en halvlänksbit.
Till min kostar en hel länkbit ca 430kr.
Du har inga halvlänksbitar i din nuvarande länk?
Haha!!! Välkommen tillbaka in i värmen!Speedfreaks!
Dåren är tillbaka! Klockgudens väg är i sanning outgrundlig. Igår kom det in nya kulor. Idag är en känslomässigt blandad dag. Jag har begravt min far, med alla tillhörande starka känslor... Men jag har också klippt till på en ny Pro. Jag kommer inte hinna hämta den förrän på TISDAG nästa vecka men säljaren skickade just den här läskande bilden:
Tackar!Haha!!! Välkommen tillbaka in i värmen!
En kort med intensiv stund i kylan.
Aldrig roligt när föräldrar lämnas oss, men hoppas du ändå kan finna en glädje i speedyn trots allt.
<3Tackar!
Jo, o med tanke på dagen den inhandlades kommer den ha ett stort symbolvärde för mig.
Det förstår jag!Tackar!
Jo, o med tanke på dagen den inhandlades kommer den ha ett stort symbolvärde för mig.
Beklagar åter sorgen, men gratulerar till återkomsten i värmen! Känns ändå som du kommer tänka på din far varje gång du ser klockan så den kommer bli speciell!Speedfreaks!
Dåren är tillbaka! Klockgudens väg är i sanning outgrundlig. Igår kom det in nya kulor. Idag är en känslomässigt blandad dag. Jag har begravt min far, med alla tillhörande starka känslor... Men jag har också klippt till på en ny Pro. Jag kommer inte hinna hämta den förrän på TISDAG nästa vecka men säljaren skickade just den här läskande bilden:
Jag har (bl.a.) tre andra SpeedysJag letar efter den perfekta komplement klockan till min Speedy.
Vad har ni andra? *nyfiken*