Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tolkar det som att du väntar ankommande annars hade vi kunnat ta en kaffe inne på T5När landar planet
Japp (BTW snyggt pärlband)Det är den där dagen i veckan...
Har själv svårt för armband, men tycker det kan vara snyggt på andra.Japp (BTW snyggt pärlband)
Tjena, härlig!!Hej alla Speedmaster experter! Jag har fått en speedmaster i inbyte mot en annan klocka men jag är så oerhört dålig på Omega trots tidigare ägande av ett flertal modeller. Därför behöver jag er hjälp med att identifiera vilken modell av speedmaster jag har fått.
Vad jag tror jag fått:
klocka: 145.022-78
Länk: 1171/1 med ändlänkar 633
Jag är säker på länk och ändlänkar men lite osäker på klockan. Jag tror dock att klockan är av modellen 145.022-78 på grund utav sjuan i talet 70 på TACHYMETRE (Källa: http://speedmaster101.com/base500-bezel-identification/) Klockan nedan är ej min men har exakt samma sjua.
Men kan någon av er bekräfta detta med dessa bilder (dessa bilder är på min klocka):
Tack på förhand för all hjälp!
Med vänlig hälsning Calfen
Man har speedyn på sig på tisdagar, och då ska man självklart lägga upp en bild på härlighetenUrsäkta en opåläst.
Är det bild med speedy som gäller på tisdagar?
Ursäkta en opåläst.
Är det bild med speedy som gäller på tisdagar?
Denna har nog nämnts ett par gånger i tråden, men bifogar länken igen för alla er "nya".Man har speedyn på sig på tisdagar, och då ska man självklart lägga upp en bild på härligheten
Vågar inte svara på varför man ska ha speedyn på just tisdagar, men det krävs ingen bra anledning för att dedikera en dag till denna klocka måste jag säga.
Denna har nog nämnts ett par gånger i tråden, men bifogar länken igen för alla er "nya".
http://www.fratellowatches.com/speedy-tuesday-introduction/
Var har du köpt bandet till din speedy?
Tack! Då har jag lärt mig det. Hade den igår (som tur var) men idag blev "Sea'dy Wednesday" (med 2234.50). Återkommer med bild på tisdag dåDenna har nog nämnts ett par gånger i tråden, men bifogar länken igen för alla er "nya".
http://www.fratellowatches.com/speedy-tuesday-introduction/
Du får gärna återkomma med bilder innan tisdag också.Tack! Då har jag lärt mig det. Hade den igår (som tur var) men idag blev "Sea'dy Wednesday" (med 2234.50). Återkommer med bild på tisdag då
Går att beställa hos ADKöpt av en medlem här på forumet (pingar @Hebbe så kanske han kan svara på din fråga).
Vet bara att det är ett OEM omega rally band + deployment clasp. Går nog att luska fram om man orkar forska lite.