• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

image.jpeg
Tisdag och riktigt skitväder, tur att kolla alla fina Speedys här lyser upp dagen! :D

Hej alla Speedmaster experter! Jag har fått en speedmaster i inbyte mot en annan klocka men jag är så oerhört dålig på Omega trots tidigare ägande av ett flertal modeller. Därför behöver jag er hjälp med att identifiera vilken modell av speedmaster jag har fått.

Vad jag tror jag fått:
klocka: 145.022-78
Länk: 1171/1 med ändlänkar 633

Jag är säker på länk och ändlänkar men lite osäker på klockan. Jag tror dock att klockan är av modellen 145.022-78 på grund utav sjuan i talet 70 på TACHYMETRE (Källa: http://speedmaster101.com/base500-bezel-identification/) Klockan nedan är ej min men har exakt samma sjua.
omega.JPG

Men kan någon av er bekräfta detta med dessa bilder (dessa bilder är på min klocka):
2.jpg

1.jpg

Tack på förhand för all hjälp!

Med vänlig hälsning Calfen

Hej alla Speedmaster experter! Jag har fått en speedmaster i inbyte mot en annan klocka men jag är så oerhört dålig på Omega trots tidigare ägande av ett flertal modeller. Därför behöver jag er hjälp med att identifiera vilken modell av speedmaster jag har fått.

Vad jag tror jag fått:
klocka: 145.022-78
Länk: 1171/1 med ändlänkar 633

Jag är säker på länk och ändlänkar men lite osäker på klockan. Jag tror dock att klockan är av modellen 145.022-78 på grund utav sjuan i talet 70 på TACHYMETRE (Källa: http://speedmaster101.com/base500-bezel-identification/) Klockan nedan är ej min men har exakt samma sjua.
omega.JPG

Men kan någon av er bekräfta detta med dessa bilder (dessa bilder är på min klocka):
2.jpg

1.jpg

Tack på förhand för all hjälp!

Med vänlig hälsning Calfen
Tjena, härlig!!

Spontant ser jag att det är servic tavla och troligen visare.
Omega jobbade med tritium i lysmassan till typ 92(?) och då ska det stå T swiss made T längst ner. Visarna ser väldigt vita ut.
Du har inte öppnat den?
Finns mer info på insidan locket. Plus att då ser man om det är 861 eller 1861 verk (eller vad som nu finns där innanför :)

Ursäkta en opåläst.
Är det bild med speedy som gäller på tisdagar?
Man har speedyn på sig på tisdagar, och då ska man självklart lägga upp en bild på härligheten :p
Vågar inte svara på varför man ska ha speedyn på just tisdagar, men det krävs ingen bra anledning för att dedikera en dag till denna klocka måste jag säga.

Ursäkta en opåläst.
Är det bild med speedy som gäller på tisdagar?

Man har speedyn på sig på tisdagar, och då ska man självklart lägga upp en bild på härligheten :p
Vågar inte svara på varför man ska ha speedyn på just tisdagar, men det krävs ingen bra anledning för att dedikera en dag till denna klocka måste jag säga.
Denna har nog nämnts ett par gånger i tråden, men bifogar länken igen för alla er "nya". :)
http://www.fratellowatches.com/speedy-tuesday-introduction/

Tillbaka
Topp