• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Som jag skrev några sidor tillbaka så beställde jag en "ny" bezel till speedyn. Igår låg det ett paket på lådan :) jag öppnade paketet och såg genast att något var fel. Texten var för liten och pricken vid 70 satt fel... jag märkte även att den översta millimetern på mitt original var en tjockare kant än det nya.

Jag köpte bezelen av en säljare i Kanada som säger sig driva ett företag som säljer klockdelar. Kan denna bezel ha suttit på någon reduced/limiterad utgåva av något slag? Har googlat utan att hitta något. Den passade inte riktigt i storlek och jag märkte även att inlägget var löst (det svarta emot stålet).

Kontaktade säljaren och skrev att den inte passade och han skickade genast tillbaka pengarna. Fick självklart stå för frakten tillbaka men annars hanterade han det hela väldigt bra.

Här kommer lite bilder:
IMG_2508.JPG
IMG_2509.JPG
IMG_2510.JPG
Såg att några andra redan svarat dig men jag kan inte motstå att ge dig (och er andra i tråden) den här URL:en till Speedmaster101 :D
http://speedmaster101.com/base500-bezel-identification/

Japp, manualen skriver detta så det är lugnt :)
Skärmklipp.JPG
Hade min 145.012-67:a inne på service, bl.a. så byttes fjädern då urmakaren tyckte att den hade alldeles för hög amplitud. När jag fick tillbaka klockan så fungerade inte denna typ av "hacking", fick då tipset av urmakaren att prova +24 timmar efter full uppdragning och då fungerade det :)

<3
Välkommen tillbaka! Ta det lugnt nu och låt allt sjunka in ordentligt.

Wow :woot: Grattis John ! Med det var ju jätteroligt. Jag vårdar ömt vidare din förra.
Begravningar är känslomässigt tufft men en nödvändighet för avslut, hoppas det var fint.

Det förstår jag!
Skönt att ha dig tillbaka.

Beklagar åter sorgen, men gratulerar till återkomsten i värmen! Känns ändå som du kommer tänka på din far varje gång du ser klockan så den kommer bli speciell!
Ett uppriktigt tack för ert stöd. Nu är det dags att blicka framåt. Jag ser fram emot att posta bilder igen på tisdag. :)

Om klockan är av någorlunda kvalitet är 20'-30' rimligt. Om den är oservad (ganska rimligt för en -12) utan box, cert, etc. hamnar du i den lägre delen. Tänk på att det går att få tag på nya strax över 30', så betala inte alltför mycket för en oservad.
Tackar för hjälpen! Någon koll på vad serienummer skall innehålla för att klockan vara tillverkad 2012?

Tillbaka
Topp