Sjukt bra! Inte så lite imponerad av din samlingPlockade ut lite smått och gott ur bankfacket inför helgens GTG. Känns som det får bli Speedy-tema den här gången.
Vad är det för band du har på 2998:an längst till vänster?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt bra! Inte så lite imponerad av din samlingPlockade ut lite smått och gott ur bankfacket inför helgens GTG. Känns som det får bli Speedy-tema den här gången.
Löjligt braPlockade ut lite smått och gott ur bankfacket inför helgens GTG. Känns som det får bli Speedy-tema den här gången.
Välkommen! Många nyblivna speedyägare senaste veckorna! Alltid kul att välkomna nya in i värmen!Äntligen får man posta här!
Jag ber om er hjälp. Jag vill ha en speedy men med datum, datum är ett krav. Jag har haft en speedy reduced och den kändes ocool på nått tråkigt sätt jämfört med månklockan.
Vilken är speedyn för mig?
Tack! Alla läderbanden är NOS Omega 19mm. En polare hittade någon som satt på ett lager, men nu är lagret tyvärr slut.Sjukt bra! Inte så lite imponerad av din samling
Vad är det för band du har på 2998:an längst till vänster?
Ja! På en 93:a får du ju tritium som lume, åldras härligt gult Se min 94:a här:Sälja min ref .005 -16 Speedy och försöka få tag i en från -93 (årsklocka)?
Ja/nej? Varför?
Givetvis en 145.022-74 Beror väl lite på vad din definition av "skjortan" är i SEKOm man skullle köpa något trevligt från 74 som inte kostar skjortan.
Vad ska man då titta på?
https://klocksnack.se/threads/black-friday.46845/page-3#post-1640456Vart läser alla om detta ökända rob-erbjudandet?!?
Om du någon gång ska flippa så tänk på mig (hör gärna av dig också). Skulle gärna vilja ha en årsklockaJa! På en 93:a får du ju tritium som lume, åldras härligt gult Se min 94:a här:
Lyckliga er som kan köpa en fin årsklocka för en rimlig slant, en Speedy 2915-3 i fint skick som är min dröm-årsklocka kostar tyvärr en hel delOm du någon gång ska flippa så tänk på mig (hör gärna av dig också). Skulle gärna vilja ha en årsklocka
Mycket bra tema, ser fram emot lördag!Plockade ut lite smått och gott ur bankfacket inför helgens GTG. Känns som det får bli Speedy-tema den här gången.
Tack.Givetvis en 145.022-74 Beror väl lite på vad din definition av "skjortan" är i SEK
JA, med den anledningen att jag kan köpa din speedySälja min ref .005 -16 Speedy och försöka få tag i en från -93 (årsklocka)?
Ja/nej? Varför?
Själv skulle jag nog inte göra det. Skulle kunna tänka mig att sälja min 005 för vintage, men skulle vilja bak längre i tiden då (runt 70-talet). Finns en charm när det blir gammalt och en charm i nytt, men 93 är inte tillräckligt gammalt i mina ögon. Men gå helt på din egen känsla! Kommer 93an kännas bättre när du tittar ner på handleden så kör på den. Det är ju känslan av klockan som gör det där speciella så det kan du bara svara på själv.
Ja för att det är kul med årsklockor och en 93 har förhoppningsvis hunnit få lite charmig patina.
Nej för den nya boxen är smutt
Ja! På en 93:a får du ju tritium som lume, åldras härligt gult Se min 94:a här:
Tack för tipset.Är väl inte riktigt som månklockan heller, men de nya Co-axial modellerna kanske, typ:
http://www.krons.se/omega-speedmast...h-33110425101001-p-30906.html?cPath=2094_2098
http://www.krons.se/omega-speedmast...h-33110425103001-p-31068.html?cPath=2094_2098
De har ju nya rätt tuffa automatiska urverk i sig, fast kostar lite mer då också.